به گزارش ایسنا، فولکسواگن روز دوشنبه (۱۷ مارس) اعلام کرد این مدلها شامل ۶ خودروی الکتریکی، دو خودروی پلاگین هیبریدی و دو خودروی برقی با برد گسترده با برند فولکسواگن است که از سال ۲۰۲۶ به چین معرفی خواهند شد.
اولین مدل الکتریکی برند «جتا»، سال آینده عرضه خواهد شد تا از تقاضای فزاینده برای خودروهای برقی بهره برداری کند. فولکسواگن اعلام کرد که مدلهای جدید، ویژگیهای دیجیتالی با عملکرد بالا، مانند قابلیتهای رانندگی خودکار و بهروزرسانیهای سیستم از راه دور دارند. فولکسواگن علاوه بر برقیسازی، فناوریهای موتور خود را در مدلهای موتور احتراق داخلی، پلاگین هیبریدی و مدلهای دوربرد اضافه خواهد کرد.
فولکسواگن به دنبال پس گرفتن سهم بازاری است که به خودروسازان داخلی چین مانند «بیوایدی» (BYD) واگذار کرده است که بر تولید سریع خودروهای برقی با فناوری و محبوبیت رانندگان چینی تمرکز دارند.
برندهایی از جمله آئودی، اشکودا و پورشه، در سال گذشته، با کاهش تحویل جهانی مواجه بودند. از جمله این موارد، کاهش ۹.۵ درصدی در چین بود که رقابت تشدید شد و همچنین، موانع اقتصادی بر هزینههای مصرفکننده تاثیر گذاشته است.
«رالف براندشتاتر»، رئیس فولکسواگن در چین گفت: فناوری جدید ارائه شده که منحصراً برای چین طراحی شده است، سرمایهگذاریهای مشترک این شرکت را قادر میسازد تا سریعتر و به طور مؤثرتری به نیازهای مشتریان جدید و تغییرات آتی بازار پاسخ دهند.
طبق گزارش بلومبرگ، فناوری، محور اصلی برنامههای این خودروساز در چین است و این شرکت در حال حاضر با شرکت خودروسازی «اکسپنگ» ( Xpeng) در زمینه نرمافزار و شارژ فوقسریع همکاری میکند. فولکسواگن فروش سالانه چهار میلیون دستگاه خودرو در چین را تا سال ۲۰۳۰ هدف گذاری کرده است. قرار است حدوداً ۴۰ مدل جدید بین سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ عرضه کند که بیش از نیمی از آنها خودروهای برقی خواهند بود.
انتهای پیام
نظرات