• دوشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403122718712
  • خبرنگار : 50622

لزوم تکمیل سریعتر بزرگراه شمالی کرج؛

نماینده کرج: قرار گرفتن البرز در مسیر عبوری ۱۴ استان چالش‌برانگیز شده است

نماینده کرج: قرار گرفتن البرز در مسیر عبوری ۱۴ استان چالش‌برانگیز شده است

ایسنا/البرز نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تناسب ظرفیت جاده‌ای و بزرگراهی و افزایش خودروها، منجر به بست‌های ترافیکی در استان شده است. با این توجیه، بزرگراه شمالی یکی از اولویت‌های استان خواهد بود.

علیرضا عباسی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ضرورت ایجاد تنوع در دسترسی‌های مواصلاتی به استان و اطراف آن اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که چالش‌هایی برای استان به وجود آورده، قرار گرفتن البرز در مسیر عبوری ۱۴ استان کشور است.

عباسی افزود: در این شرایط، استان به یک مسیر عبوری تبدیل شده و عدم تناسب ظرفیت جاده‌ای و بزرگراهی درمقابل افزایش خودروها منجر به گره‌ها و بست‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی و درون شهری استان شده است.

وی افزود: از طرفی نزدیکی البرز به تهران یک عامل موثر دیگر بر افزایش ترافیک در این محورهای مواصلاتی بوده و بار سنگین و تاثیرات حاصل از آن متوجه استان و مردم شده است.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس ادامه داد: از این رو هر چقدر که بتوانیم در محورهای مواصلاتی و پرترافیک منتهی به استان و در حومه گشایش‌هایی ایجاد کرد و مسیرهای دسترسی را متنوع کنیم؛ هم افرادی که در این مسیر در حال عبور و مرور هستند و هم مردم استان آسایش بیشتری خواهند داشت.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: در حالی که با روند رو به افزایش جمعیت استان مواجه هستیم، با این توجیه، اتمام پروژه بزرگراه شمالی یکی از اولویت‌های استان خواهد بود.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین توسعه مترو یکی از پروژه‌های دیگری است که می‌تواند در داخل شهر به تسهیل رفت و آمد و توسعه حمل و نقل در استان کمک کند.

وی ادامه داد: در استان محرومیت‌هایی وجود دارد که شاید خیلی به چشم نیاید. ما در استان با پایین بودن سرانه‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و ورزشی مواجه هستیم. بنابراین هر یک از این نیازها جزء اولویت‌های استان هستند و چون در این زمینه نیازهای مختلفی وجود دارد؛ از این رو باید نسبت به آنها یک نگاه جامع داشته باشیم.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: در تلاش هستیم که بتوانیم بخشی از این سرانه‌ها را تعدیل یا افزایش دهیم تا مردم نتیجه این خدمات و اقدامات عمرانی را هر چه زودتر در استان مشاهده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۴۱

میزان ترافیک عبوری بسیار بیشتر از ان است که بزرگراه شمالی کرج ان را کاهش دهد چون داخل شهر هم ترددها از این محور بیشتر شده.

avatar
۱۴۰۳-۱۲-۲۸ ۱۷:۳۲

خدایی زور داره ، یک شهر حاشیه پایتخت نباید سر راه ۱۴ استان باشه.هربار کلی وقت مردم هدر می‌ره تا از این گره کور عبور کنند‌.باید یک جاده مثل جاده قدیم فقط بره کرج و سایر اتوبانها حداقل از گرمدره تا آبیک هیچ خروجی نداشته باشن که مردم معطل از این گره نشن

avatar
۱۴۰۳-۱۲-۲۸ ۱۹:۱۳

ازسرراه برش دارین

avatar
۱۴۰۳-۱۲-۲۸ ۱۹:۲۵

عبور خودروهای دیگر استان ها از کرج غیر از بلعیدن بودجه های شهری و استانی در ایجاد بزرگراه و تونل پل هیچ ثمری غیر از فشار به شهروندان کرجی ندارد

avatar
۱۴۰۳-۱۲-۲۸ ۲۱:۴۵

فقط باید پلاک ماشین های تهران و کرج در این مسیر رفت و برگشت ۲شهر تردد کنند بقیه پلاک ماشین ها سایر استانها باید به سایر راههای مواصلاتی هدایت شوند یکی از این راه کارها تعیین جریمه سنگین در نظر گرفته شود. اتوبان تهران -کرج را تونل زیر زمینی بزنند بچ