• چهارشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403122215555
  • خبرنگار : 71664

میزان مرگ‌ومیر رانندگان و سرنشینان در حوادث ترافیکی/ نقش کمربند ایمنی در کاهش تلفات

میزان مرگ‌ومیر رانندگان و سرنشینان در حوادث ترافیکی/ نقش کمربند ایمنی در کاهش تلفات

معاون بهداشت وزارت بهداشت میزان سهم مرگ‌میر رانندگان و سرنشیان خودروها را در حوادث ترافیکی توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی درباره میزان سهم رانندگان و سرنشیان خودروها از حوادث در حوادث ترافیکی اظهار کرد: سهم فوت رانندگان در حوادث ترافیکی ۲۴ درصد است این در حالیست که سهم سایر سرنشینان خودروها از میزان مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی ۳۵ درصد است. سهم بیشتر سایر سرنشینان خودروها نسبت به رانندگان از میزان مرگ‌ومیر در حوادث ترافیکی به دلیل این است که رانندگان خودروها کمربند ایمنی خود را می‌بندند. 

وی درباره ترویج بستن کمربند ایمنی خودروها توضیح داد: فرهنگسازی بستن کمربند ایمنی طی سال‌های ۸۵ تا ۹۲ در کشور اجرا شد. رسانه‌ها و مردم در ارتباط با ترویج بستن کمربند ایمنی خودروها پای کار آمدند. فرهنگ‌سازی به نحوی انجام شد که بستن کمربند ایمنی برای رانندگان به یک فرهنگ ترافیکی تبدیل شد. اگر فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی ادامه داشت افت قابل قبولی در میزان مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیک به دست می‌آوردیم. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: با توجه به افزایش خودروهای کشور، کمرنگ‌شدن فرهنگ بستن کمربند ایمنی، بسنده‌کردن بستن کمربند ایمنی فقط به رانندگان سبب بروز شرایط فعلی شده است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha