• شنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403121812150
  • خبرنگار : 50037

انجام ۷۹ مأموریت توسط اورژانس هوایی همدان در ۱۱ ماهه امسال

انجام ۷۹ مأموریت توسط اورژانس هوایی همدان در ۱۱ ماهه امسال

ایسنا/همدان رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان از انجام ۷۹ مأموریت توسط اورژانس هوایی ۱۱۵ این استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

محمدرضا شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در طی ۱۱ ماهه امسال اورژانس هوایی ۱۱۵ همدان با انجام ۷۹ ماموریت تعداد ۹۴ مصدوم و بیمار را جابه‌جا کرده است. 

وی همچنین با اشاره به انجام ۱۲۶۱ مورد مأموریت توسط سه دستگاه موتورلانس اورژانس ۱۱۵ این استان در این مدت، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه امسال پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان استان نیز ۴۱۸ مورد ماموریت را به ثمر رسانده است.

شکوهی در ادامه کل ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ این استان را در مجموع ۷۶ هزار و ۳۳۵ مورد برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد ماموریت و خدمات‌رسانی انجام شده،۷۶۷۲ مورد مربوط به حوادث ترافیکی، ۲۰ هزار و ۷۴۲ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۴۷ هزار و ۹۲۱ مورد مربوط به بیماری‌ها از جمله بیماران قلبی، زنان و زایمان، سکته‌های مغزی و تشنج بوده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی همدان در ادامه اظهار کرد: در ۱۱ماهه امسال ۲۷۶هزار و ۷۲۱ مورد تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ همدان برقرار شده که ۲۰ هزار و ۲۷ مورد مزاحمت تلفنی بوده و این امر به نوعی موجب اخلال در سایر مأموریت‌های اورژانس می‌شود.

وی اظهار کرد: مزاحمت‌های تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به علت اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین می‌برد و باعث آسیب یا فوت بیماران و مصدومان خواهد شد و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش‌بیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز به خدمات اورژانسی، برای بیشتر مردم و حتی برای خود مزاحم یا خانواده و آشنایان نامبرده، ممکن است پیش بیاید پس بهتر است با اشغال ‌بی‌مورد تلفن ۱۱۵ اورژانس با جان حادثه‌دیدگان بازی نشود.

شکوهی ادامه داد: برخی از این مزاحمت‌ها نیز منجر به مأموریت‌های کاذب و اعزام آمبولانس می‌شود که علاوه بر هدررفتن هزینه و سرمایه‌های ملی به علت تردد آمبولانس‌ها در مسیرها می‌تواند بارترافیکی را افزایش دهد و حادثه‌ساز باشد و نیز فرصت خدمات‌رسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۷۶ هزار و ۷۲۱ مورد تماس برقرار شده با اورژانس ۱۱۵ در این مدت، تعداد ۶۵ هزار و ۳۷۴ مورد آن منجر به اعزام آمبولانس، ۷۳۹۶ مورد برای مشاوره پزشکی و دارویی و ۱۹۳ هزار و ۹۲۴ مورد برای موارد مشاوره پرستاری و مراقبت درمانی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha