به گزارش ایسنا، قدرت الله محمدی در اولین همایش بررسی راهکارهای کاهش آتشسوزی خودروها که با حضور مسئولان قوه قضاییه، وزارت صمت، فراجا، مدیران شهری، هلال احمر، اورژانس، انجمن خودروسازان و شرکتهای خودروسازی داخلی در سازمان آتشنشانی تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز باید با حضور مسئولان مربوطه به یک جمع بندی و نتیجه گیری در خصوص حریق خودروها برسیم، گفت: بنده به عنوان مدیرعامل آتشنشانی تهران بزرگ و رئیس کارگروه آتشنشانان کشور، مسئول جان و مال مردم هستم و باید در برابر مردم و خدا پاسخگو باشیم.
وی در ادامه افزود: عزیزان خودروساز اکنون به این فکر افتادهاند که به طور مثال اگر در آزادراه اصفهان_شیراز یک حادثه آتشسوزی برای خودرو اتفاق بیفتد چه کسی باید برود و اطفا کند؟ مگر در بین جادهها آتشنشانی داریم؟ همکاران راهور این مسئله را بسیار حس کردند. از کدام شهر باید کیلومترها به سمت محل حادثه بروند تا در زمان کوتاه برسند؟
محمدی با بیان اینکه این موضوع باید امروز به نتیجهای برسد، تصریح کرد: در شهر تهران، بیش از یکهزار نفر در این چندین ماهه اخیر، دچار حادثه آتشسوزی خودروها شدند.
وی در ادامه عنوان کرد: یک خودروی سواری همه زندگی یک خانواده است. نان چهار نفره خانواده را به طور میانگین تأمین میکند. در شهر تهران چقدر تاکسی و تاکسیهای اینترنتی داریم؟ حدود ۶۰ هزار تاکسی تنها در شهر تهران وجود دارد و ایم آمار به جز خودروهای شخصی و اتوبوس و کامیونهاست.
محمدی با بیان این که خبرنگار از من سوال میکند که چرا خاموش کننده در خودروها حذف شده است؟ خاطرنشان کرد: «بیان دارم که اگر شما میدانید، من هم میدانم.» مستند داریم که یک خاموش کننده ۲ کیلوگرمی جان ۴ نفر را نجات داده است. با یک خاموش کننده میشود مال و جان یک شخص را نجات داد.
مدیرعامل آتشنشانی تاکید کرد: اکنون محصولات جدید، خودروهای برقی که در حال ارائه دادن هستید، اصلا آتشنشانان میدانند که چگونه باید این خودروها را اطفا کنند؟ اصلا چگونه این خودروها آتش میگیرد؟ چرا یک جلسه و مشورت با ما ندارید که بیان کنید یک محصول جدید داریم که این سیستم و ساختار و نوع احتراق آن است.
وی در ادامه گفت: زمانی عوامل آتشنشانی با حادثه آتشسوزی خودروهای برقی در خیابانها یک باره مواجه میشوند و از قبل اطلاعی از سیستم این خودروها ندارد. اطفای حریق این نوع خودروها شرایط خاص و مواد مخصوص خود را دارد.
محمدی عنوان کرد: در کشورهایی مانند ژاپن دانش آموزان آموزش میبینند که چگونه از خاموش کننده استفاده کنند. سازمان آتش نشانی میتواند نحوه استفاده از خاموش کننده را ۲۴ ساعته به دیگران آموزش بدهند.
وی با بیان اینکه خودروهای وارداتی خاموش کننده دارند؛ اما در هنگام ورود به کشور این خاموش کنندهها را برمیدارند و جداگانه میفروشند، تصریح کرد: این موضوع خیانت است که خودروها در کشور خاموش کننده ندارند. این موضوع در حالیست که خودروهای درجه یک دنیا با امنیت کافی همچنان خاموش کننده دارند.
مدیرعامل آتشنشانی ادامه داد: سوال اینجاست که آیا شرکتهای خودروساز تاییدیه آتشنشانی دارند؟ بنده میگویم که هیچکدام از شرکتها تاییدیه ایمنی ندارند. با کمترین هزینه میتوان تاییدیه گرفت تا جان کارگران هر شرکتی در امان باشد؛ اما چنین اقدامی را انجام نمیدهند.
محمدی در پایان صحبتهای خود اعلام کرد: لایحه ایمنی کشور را به مجلس فرستادیم و امیدواریم نمایندگان مجلس تدبیر و مصوب کنند تا تکلیف تمامی گروهها و اقشار مشخص شود.
انتهای پیام
نظرات