• چهارشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403112417890
  • خبرنگار : 71955

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش تشریح کرد

کمبود معلم در همه استان‌ها/ راه‌های افزایش نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان

کمبود معلم در همه استان‌ها/ راه‌های افزایش نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبود معلم در همه استان‌ها وجود دارد گفت: شهر تهران بیشترین کمبود معلم را نسبت به استان‌های دیگر دارد، اینطور نیست که استان‌های مناطق محروم بیشتر از سایر استان‌ها کمبود معلم داشته باشند. با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان در حوزه متوسطه این کمبود بیشتر می‌شود، بنابراین در همه استان ها نیاز به معلم وجود دارد.

نادر کریمی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، به تعریفی از بازماندگان از تحصیل پرداخت و گفت: بعضی از دانش‌آموزانی که در رنج سنی متوسط نظری قرار دارند، دوره ابتدایی یا متوسطه اول را نگذرانده‌اند، بنابراین نمی‌توان گفت این افراد تارکان تحصیل در دوره نظری هستند. این افراد باید دوره‌های نگذرانده را بگذرانند تا بتوان برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین کار در حوزه متوسطه، الگوی مدرسه تراز است که طی سه سال، تمام مدارس عادی دولتی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند افزود: برای مدارس عادی دولتی هم حمایت مدیریتی صورت می‌گیرد و هم اعتباراتی برای آن‌ها تخصیص پیدا می‌کند. همچنین مدارس اولویت دار عادی دولتی با بهترین دبیرهای سطح تهران آموزش‌هایی را می‌بینند و به استان‌ها نیز سوق داده می‌شود تا از آن‌ها استفاده کنند.

کریمی درباره برنامه‌های این معاونت در افزایش نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان گفت: افزایش معدل دانش آموزان نیازمند یک فرایند و سلسله برنامه‌ها است، اینطور نیست که امروز کاری برای افزایش معدل دانش‌آموزان انجام شود و سال بعد محقق شود. نیازمند برنامه‌هایی از جمله پویش جهاد علمی برای مناطق محروم، حمایت از مدارس شبانه روزی، بحث توانمندسازی دبیران و... است؛ با کارهای انجام شده طی سال گذشته ۵۷ صدم، ارتقای نمره معدل دانش آموزان را نسبت به سال قبل آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال هم برنامه‌هایی را در خصوص توانمندسازی معلم‌ها، حمایت از مدارس عادی دولتی، نظارت بر مدارس عادی دولتی و حمایت از آن‌ها داشتیم افزود: امیدواریم این امر موجب ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با بیان اینکه بودجه‌ای برای مدارس مناطق محروم در نظر گرفته‌ایم عنوان کرد: در خصوص مدارس تراز اعتباراتی تخصیص داده شده، در ماه گذشته نیز اعتباراتی برای مدارس لازم التوجه‌ای که در استان‌ها شناسایی کرده‌ایم اختصاص داده‌ایم.

کریمی با بیان اینکه با توجه به ارتباطی که با معاونین استان گرفته شده، مدارسی که بیشترین نیاز و کمبود را در کل کشور داشتند و در حاشیه شهرها و روستاها بودند به عنوان مدارس لازم توجه در نظر گرفته شدند و ابلاغ اعتبار هم داشته‌ایم، درباره کمبود معلم در استان‌ها گفت: کمبود معلم در همه استان‌ها وجود دارد، همین شهر تهران بیشترین کمبود معلم را نسبت به استان‌های دیگر دارد، اینطور نیست که استان‌های مناطق محروم بیشتر از سایر استان‌ها کمبود معلم داشته باشند چون کمبود معلم با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان در حوزه متوسطه بیشتر می‌شود. در همه استان ها نیاز به معلم وجود دارد و طی دو سال گذشته استخدام‌های خوبی صورت گرفته و تعداد زیادی جذب شده‌اند که امیدواریم تا رفع کمبود ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha