حمیدرضا آقاجانی به مناسبت ایامالله دهه فجر در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت پست و کارکنان این مجموعه کمتر اسمشان در بین دستگاهها آورده میشود ولی پرسنل بسیار زحمتکشی در بین این مجموعهها محسوب میشوند و گرما و سرما و شرایط سخت اقلیمی برای خدمت به رسانی به مردم تلاش میکنند.
وی با اشاره به فعالیت پرسنل این مجموعه حتی در روزهای تعطیل، افزود: به دلیل این زحمت مضاعف همواره برکت در زندگی این عزیزان وجود دارد که از این بابت خدا را شاکریم.
آقاجانی در ادامه بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال، روزانه حدود ۱۳ هزار مرسوله در استان توزیع فیزیکی میشود و علی رغم ارتقای دانش و تکنولوژیهای روز نهتنها این مرسولات کاهش نیافته است، بلکه افزایش یافته و مرسولات پاکتی عمدتاً به سمت بستههای پستی سوق پیدا کرده است.
وی با اشاره به توزیع این مرسولات توسط ۱۲۰ پستچی، گفت: هر نامهرسان به طور میانگین ۱۱۰ تردد شهری دارند لذا فعالیت هرکدام مانع از این ترددهای شهری میشود و علاوه بر این هر پستچی، حدود ۲۰ مورد خدمت الکترونیکی مانند استعلامات دستگاهها را ارائه میدهند.
مدیر کل پست استان خاطرنشان کرد: تقریبا سه میلیون مرسوله در ۱۰ ماهه امسال وارد این مجموعه و بین شهروندان توزیع شده است.
وی از رشد ۵۲ درصدی مرسولات خرید الکترونیکی وارده به استان در این مدت خبر داد و گفت: این نوع مرسولات در بخش صادره به سایر استانها طی این مدت ۷۳ درصد رشد یافته به ۱۵۴ هزار و ۲۱۰ مورد رسیده است.
به گفته وی، کل مرسولات امسال تقریبا ۲۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
وی از رضایت ۹۷.۵ درصد مردم استان از خدمات پستی، افزود: میزان توزیع موفق در پست استان نیز در این مدت ۹۷ درصد بوده و عمده دلیل توزیع های ناموفق نیز به دلیل آدرس اشتباه بوده است.
آقاجانی با اشاره به توزیع مرسولات برخی روستاها بهصورت یک روز در میان، گفت: با توجه به محروم واقعشدن برخی روستاهای دارای ترافیک بالا، توزیع در این روستاها بهصورت هر روزه انجام میشود.
وی عنوان کرد: یکسری باجههای دریافت و تحویل برای برخی مرسولات پستی در بخش تجارت الکترونیک مردم ایجاد شده تا در این امر برای مردم تسهیل صورت گرفته است.
این مسئول از اختصاص شماره چهار شماره ای سه هزار و ۳۷۴ برای ارتباط راحت تر مردم با پست استان خبر داد و اضافه کرد: شماره همراه مدیر کل پست استان نیز در باجههای پستی برای ارتباط با مردم در اختیار قرار گرفته است.
وی یکی دیگر اقدامات پست استان در سال جاری را چاپ و توزیع شناسنامهها تحت نظارت ثبت احوال استان ذکر کرد و گفت: از مردم می خواهیم با توجه به خدمات ارائه شده براساس شناسنامههای جدید از سال آینده و ایجاد شجرنامه برای مردم توسط ثبت احوال، در این باره از طریق پست اقدام کنند و آن را به روزهای پایانی سال به تاخیر نیاندازند.
به گفته آقاجانی، هر ساله در وقت اربعین شاهد ترافیک بالای فعالیتهای پستی به لحاظ توزیع گذرنامه زائران مواجه هستیم که امسال در اقدامی مضاعف، ۲۰۰ هزار دعوت نامه برای مشارکت در انتخابات طی سه روز علاوه بر توزیع معمول مرسولات انجام دادیم.
وی از کمک پست استان به شرکتهای دانش بنیان برای عرضه و تبلیغات محصولاتشان خبر داد و در ادامه عنوان کرد: در حوزه خدمات اینترنتی نیز از طریق سامانه پستنت، خدماتی همانند کافینتها به مردم از جمله ثبت نام جهت سامانه سخا و سامانه احراز با قیمتهای مصوب دولتی ارائه میشود.
مدیر کل پست استان با اشاره به اتفاقات خوبی که در زمینه «جینف» در استان صورت گرفته است، گفت: این اقدام با طبقه بندی مشاغل جهت شناسایی بازارهای هدف میتواند خدمات ارزندهای را به فعالان حوزه کسب و کار ارائه کند.
وی در همین رابطه افزود: تاکنون ۴۵۷ هزار و ۱۵۸ ساختمان شهری که ۸۱ درصد ساختمانهای شهری را شامل میشود و ۳۴ هزار و ۲۷۱ ساختمان روستایی که ۲۲ درصد ساختمانهای روستایی استان را شامل میشود، ژئوکدگذاری کردهایم.
وی گفت: در رابطه با صدور گواهی برخط کدپستی برای سازمانها نیز خدمات به صورت الکترونیکی ارائه میشود.
آقاجانی خاطرنشان کرد: تهیه و بهروزرسانی نقشه پارسل املاک در تمام نقاط شهری و ۳۵۶ نقطه روستایی استان توسط پست انجام شده است.
او در پایان با بیان اینکه ابزار پست، داشتن آدرس استاندارد شامل محله، معبر و پلاک آبی است، اظهار کرد: درصد قابل توجهی از ساختمانهای شهری فاقد پلاک آبی و بخش قابل توجهی از معابر فاقد نام و تابلوی مناسبت است و عملاً با توجه به شناخت نامهرسانهای استان شاهد میزان بالای توزیع موفق مرسولات در استان هستیم.
انتهای پیام
نظرات