به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور سیصد و دومین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به عوارض طرح ترافیک با تاکید بر اینکه در بررسیهای صورت گرفته در خصوص تعرفههای ورود به طرح ترافیک اقدامات مفصل کارشناسی صورت گرفته و کارشناسان شهرداری تهران و مشاوران کمیسیون عمران حمل و نقل ساعات متوالی ابعاد مختلف موضوع را بررسی کردهاند، گفت: انتظار این است که تمام دستگاهها کمک کنند تا کیفیت زندگی مردم را بهبود ببخشیم.
وی گفت: شورای شهر و شورای ترافیک تنها اجازه دادند ۲ درصد از خودروها وارد طرح ترافیک شود اگر گفته شود خودروهای شهرستان میتوانند وارد شوند اما خودروی افرادی که محل کارشان، محل زندگیشان یا دانشگاهشان در آن محدوده است نمیتوانند وارد شوند طبیعی است که تبعیض قائل شدهایم و باید برای پلاکهای شهرستان نیز محدودیتهایی همچون تهران قائل شویم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه با تعارف و ابزار رسانهای نمیتوان همه را راضی نگه داشت و انتظار ما این است که تمام دستگاهها کمک و دقت کنند و بدانند که شورای شهر به هیچ وجه نگاه درآمدزایی به طرح ترافیک ندارد گفت: هدف ما این است که نظم، انضباط، آرامش، کاهش مشکلات محیط زیستی و بزههایی که در خلال تراکم ایجاد میشود را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه شورای ترافیک میتواند محدودیتهایی در رابطه با مکان، زمان، نوع خودرو و تعداد خودرو را اعمال کند یعنی هم قانونگذار نسبت به این موضوع اهتمام داشته و هم به دلیل ضرورت انضباط شهری باید به این موضوع توجه شود، گفت: در آیین نامه راهنمایی رانندگی و ماده ۶ نیز گفته شده اگر کسی میخواهد محیط زندگی خود را تغییر دهد باید این موضوع را به پلیس راهور اعلام کند و پلاک شهری که در آن مستقر است را به پلیس اعلام کند.
وی افزود: در بسیاری از کشورهای اروپایی اگر کسی میخواهد بیش از چند روز شهر محل سکونت خود را تغییر دهد تنها به دو دلیل حضور در بیمارستان یا هتل میتواند بدون اطلاع به پلیس این کار انجام دهد در غیر این صورت باید حتماً به پلیس اطلاع دهد.
وی با اشاره به بودجه شهرداری تهران گفت: این روزها در حال بررسی بودجه ۱۴۰۴ هستیم و در خلال این موضوع به اتفاقات ناگواری رسیده ایم و شرکتهای حمل و نقل عمومی تا به امروز اندکی از بودجه را گرفتهاند و در خلال بررسی اسناد شرکت مترو و دادههای موجود متوجه شده ایم تنها حدود ۳۰ درصد از ۳۴۷۰ میلیارد تومان نقدینگی داده شده است.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه این وضعیت به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست گفت: اینکه برای کمک بخواهیم ۱۰ هزار میلیارد تومان مازاد به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم اما در برج ۱۱ متوجه شویم که کمتر از ۳۰ درصد کل آن بودجه به شرکتها تخصیص یافته به هیچ عنوان پذیرفته شدنی نیست باید به فوریت این عقبماندگی جبران شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه با تغییر نرخ ارز بسیاری از پیمانکارها تقاضای ابطال پروانه خود را داشتهاند گفت: آنها گفتهاند اگر ما بخواهیم تمام خسارت را بپردازیم بیش از کار برایمان نفع دارد، شهرداری باید هرچه سریعتر این موضوع را برطرف کند در غیر این صورت در زمان تصویب بودجه باید کاری کنیم تا دست شهرداری به این صورت باز نباشد که اقدامات خلاف تدابیر شهر تهران انجام دهد.
به گزارش ایسنا، ناصر امانی نیز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه یکی از وظایف شورای شهر برنامهریزی در راستای جلب مشارکت مردم در موضوعات مختلف است، گفت: به همین دلیل بود که در پی لغو فعالیت شورایاران در این دوره مدیریت شهری، نظام نامه مدیریت محله تصویب شد و دنبال اجرایی شدن آن هستیم.
وی با بیان اینکه مردم به پشتوانه شورای شهر در این فرآیند شرکت کردند و نهایتا در شهریور ماه سال جاری با امضای چمران، لیستشان برای مدیریت محله به شهرداری تهران ارسال شد، افزود: اما حالا در بهمن ماه قرار داریم و در مناطق مختلف میبینیم که اسمشان در لیست شورا بوده و شهردار تهران هم احکامشان را امضا کرده اما حکم به شهرداری منطقه داده نشده است و تاکنون سه مرتبه در مورد این موضوع به شهرداری نامه زدهاید و آبروی و حیثیت مردم باید توجه شود.
امانی تاکید کرد: به شهرداری تهران تذکر میدهم احکام همه افراد را تحویل محلات بدهندتا نمایندگان کار خود را آغاز کنند.
مهدی چمران در واکنش به این تذکر گفت: احکام سر جای خود هست و اگر شهرداری به آنها حکم نداد ما میدهیم تا کارشان را آغاز کنند و قرار است در هفته آینده جلسهای در این خصوص برگزار شود.
انتهای پیام
نظرات