• دوشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403111510777
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد

جزئیات سناریوی اجرای برنامه‌های درسی در راستای کیفیت بخشی به آموزش

جزئیات سناریوی اجرای برنامه‌های درسی در راستای کیفیت بخشی به آموزش

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به طراحی اقدامات اجرایی لازم در ذیل برنامه رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: سناریوی اجرای برنامه درسی را طراحی کردیم و برای انجام این مهم؛ شهر قدس به عنوان پایلوت تعیین شده و آمار نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آن نیز احصاء شده است.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در نشست کیفیت بخشی به آموزش که با حضور رئیس جمهور، معاونین و مدیران ستادی در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد ضمن تبریک ایام و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که مدرسه در تراز سند تحول بنیادین را با چشم انداز ایجاد محیطی پویا، خلّاق و یادگیرنده با مشارکت دانش آموزان باید راه اندازی کرد، گفت: بناست در این مدرسه با بهره گیری از روشهای نوین آموزشی، فناوری‌های روز به برنامه درسی غنی به پرورش تفکر انتقادی، خلاقیت و مهارت‌های حل مسأله دانش آموزان پرداخته شود.

وی ادامه داد: مدارس تراز باید به نیازهای فردی دانش آموزان توجه کند تا استعدادهای خود را شکوفا کرده و به شهروندان مسئولیت پذیر تبدیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به ویژگی‌های مدرسه تراز سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: یادگیری فعال، توجه به تفاوت های فردی، استفاده از فناوریهای نوین و تربیت اسلامی و ... از مهم ترین آنها محسوب می شود.

وی به طراحی اقدامات اجرایی لازم در ذیل برنامه رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: سناریوی اجرای برنامه درسی را طراحی کردیم و برای انجام این مهم؛ شهر قدس به عنوان پایلوت تعیین شده و آمار نیروی انسانی، فضا وتجهیزات آن نیز احصا شده است.

وی با تأکید بر این که تمامی مدارس ابتدایی شهر قدس در طرح مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین قرار می گیرند، گفت: در این راستا شبکه‌ای از معلمان و مدیران شهر قدس به عنوان پایلوت کشوری ایجاد شده است و با تشکیل کارگروه ویژه استانی در اداره کل شهرستان‌های استان تهران به دنبال توانمندسازی معلمان با رویکرد اصلاح روشهای آموزش هستیم.

معاون وزیر ادامه داد: در این مدل، اینفوگرافی و محتوای آموزشی با موضوع روش‌های فعال تدریس طراحی و  محتوای آموزشی ویژه اولیا نیز تدوین شده است.

وی به اقدامات دیگر در این زمینه اشاره کرد و افزود: بازبینی سرفصل‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های مشترک بانمایندگان اداره کل شهرستانهای تهران و احصای منابع علمی معتبر از تجربیات از دیگر برنامه های این حوزه بوده است.

حکیم زاده با اشاره به تحصیل ۲۰۰۳ دانش آموز اتباع در شهر قدس، بیان کرد: اسکن کاملی از وضعیت آموزشی آنان را احصاء و وضعیت بازماندگان از تحصیل، ترک تحصیل و دانش‌آموزان تکرار پایه را نیز بررسی و احصا کرده‌ایم. 

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن احصای تجهیزات مورد نیاز درون مدرسه؛ تاکنون حدود ۱۸ کارگاه مجازی و۲۵ کارگاه حضوری برگزار کردیم.

وی با اشاره به برگزاری  جلساتی برای نحوه انجام جشنواره‌های متنوع تحول در محیط های یادگیری، گفت: شکل لباس معلم تا دانش آموز و زیباسازی کلاس‌های درس و پی گیری برگزاری جشنواره بازی و یادگیری از محورهای برگزاری این جشنواره خواهد بود.

وی به اقدامات انجام شده در سراسر کشور در این باره اشاره کرد و گفت: در موضوع بازبینی سرفصل‌های آموزشی، سه بخش را در دستور کار قرار دادیم. شایستگی‌های پایه و خودتوسعه‌ای معلمان، تقویت محیط های یادگیری، شایستگی‌های فناورانه و دیجیتال و استفاده از تجارب نظام پیشرو در این مسیر با رویکرد تکنیکهای خُرد برای معلمان در نظر گرفتیم. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم زاده افزود: برای توانمندسازی معلمان نیز برآنیم تا تولیدات مشترک معاونت ابتدایی و سازمان پژوهش استفاده کنیم. همچنین در این مسیر از روش‌های ترکیبی برای بکارگیری همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده شده است.

وی در پایان به طراحی پوستر جشنواره اصلاح روشهای آموزشی و تحول در محیطهای یادگیری اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha