• شنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403111308728
  • خبرنگار : 71368

مدیر عامل اتوبوسرانی تهران خبر داد

انجام تست‌های شبانه تراموا در تهران/ فعالیت ۲۰۰ اتوبوس برقی چینی در خطوط اتوبوسرانی تا پایان سال

انجام تست‌های شبانه تراموا در تهران/ فعالیت ۲۰۰ اتوبوس برقی چینی در خطوط اتوبوسرانی تا پایان سال

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد آخرین وضعیت تست تراموا در تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تست‌های تراموا شبانه انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد قیومی در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های شهرداری تهران برای ورود اتوبوس‌های جدید به تهران در مورد آخرین وضعیت ورود تراموا به پایتخت گفت: همه شهروندان به موضوع آلودگی هوا و ترافیک در تهران آشنا هستند و گام بلندی برداشته شده است تا شبکه حمل و نقل بهبود یابد.

وی با تأکید بر اینکه دو رام تراموا از چین برای تست وارد تهران شده است، افزود: این تراموا به طول ۳۱ متر با چرخ لاستیکی است که شعاع گردش ۱۵ متری دارد و کاملا برقی است و با هر بار شارژ کامل، ۸۰ کیلومتر تردد می‌کند؛ البته این ۸۰ کیلومتر اسمی است و هنوز تست نشده است.

قیومی با تأکید بر اینکه در وهله اول این دو رام تنها تست می‌شود و اگر نتایج مثبت باشد برای اخذ مجوزها از شورای شهر و سایر مبادی اقدام می‌کنیم، اظهار کرد: برای تست شبانه مسیر پایانه شرق _ آزادی را انتخاب کردیم اما ترامواها دوسر دارد و می‌تواند با هر سر تردد کند.

مدیرعامل اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه تست‌ها شبانه به مدت شش شب از ساعت ۱۲ تا ۳ بامداد انجام می‌شود، گفت: در وهله اول تست بدون مسافر و بعد تست شبه مسافر خواهیم داشت و اگر نتایج قابل قبول و مورد توجه نباشد قطعا از این نوع تراموا استفاده نمی‌شود.

قیومی در مورد نظامات نگهداری و استفاده از تراموا با تأکید بر اینکه هنوز قراردادی صورت نگرفته و این مد حمل و نقلی تنها برای تست تحویل ما شده است، گفت: تراموا نو است و حتما اگر قرار باشد در صورت مثبت بودن تست‌ها، تراموا در ناوگان حمل‌ و نقل به کار گرفته شود، ظرفیت آن را داریم که با راهبر ایرانی کار را پیش ببریم.

وی در مورد سرانجام اتوبوس‌های وارداتی با تأکید بر لزوم توسعه حمل‌ و نقل عمومی به نوسازی و بهسازی اتوبوس‌ها اشاره کرد و افزود: در سه سال قبل تعداد اتوبوس فعال طبق آمار موجود حدود ۱۰۰۰ دستگاه بود و در دو سال اخیر به سمت توسعه حرکت کردیم و امروز به آمار بهسازی واورهال ۵۷۵ دستگاه اتوبوس رسیدیم واین رویه ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران افزود: تلاش کردیم از تمام ظرفیت داخلی استفاده کنیم و تا امروز ۵۲۰ اتوبوس نو از محل قرارداد با شرکت عقاب و ‌۲۰۰ دستگاه از شرکت اسنا تحویل گرفته شده است، بنابر برنامه‌ریزی تا خرداد ماه سال آینده نیز باقی‌مانده قرارداد از محل شرکت عقاب که حدود ۱۰۰۰ اتوبوس می‌شود، تحویل داده می‌شود.

قیومی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال هم ۱۰۰ اتوبوس دیگر از محل تولیدات داخلی اضافه می‌شود و تعداد ناوگان به ۳۲۰۰ اتوبوس فعال می‌رسد، ادامه داد: شهرداری تهران بر اساس برنامه توسعه باید تعداد اتوبوس‌های فعال خود را به ۷۰۰۰ اتوبوس برساند، اما فاصله زیادی با نقطه مطلوب داریم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران از تمام ظرفیت تولید داخل برای تولید اتوبوس استفاده کرده است گفت: ۱۲۶۳ دستگاه را برای فعالیت در خطوط، نوسازی، بهسازی و خریداری کردیم و امروز حضور ناوگان را در شهر ملاحظه می‌کنید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد ورود اتوبوس‌های برقی به ناوگان نیز با بیان اینکه شرکت شتاب نمونه‌های اولیه اتوبوس برقی تولید داخل را ساخته و قرارداد تولید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را منعقد کرده بودیم، افزود: این نوع اتوبوس‌ها در کاهش آلایندگی شهر تهران بسیار موثر است.

قیومی اضافه کرد: از محل قرارداد ۲۵۰۰ اتوبوس چینی، تاکنون ۲۰۰ اتوبوس وارد کشور شده است و تا پایان سال این اتوبوس‌ها در خطوط فعال می‌شوند و با مجموع قراردادهای داخلی و خارجی به حدود ۷۰۰۰ اتوبوس که هدف‌گذاری شده بود نزدیک می‌شویم اما قطعا باز نیاز داریم که به حوزه نوسازی و بهسازی بها دهیم.

وی با بیان اینکه با ورود اتوبوس‌های جدید سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها کاهش می‌یابد، گفت: در حال حاضر سرفاصله‌ها در خطوط  BRT دو تا پنج دقیقه میانگین و در خطوط فیدر، پنج تا ۲۰ دقیقه است که با ورود اتوبوس‌های جدید این سرفاصله کاهش می یابد و دقت داشته باشید که شهرداری تهران گام جدی، بلند و عملیاتی برای حل آلودگی و ترافیک با محوریت توسعه حمل‌ و نقل برداشته شده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد تضمین پرداخت قرارداد چین نیز اظهار کرد: در موضوع تأمین منابع مالی در قراردادهای داخلی و خارجی موضوع بازدارنده نداشتیم و جای تقدیر دارد.

وی با تأکید بر اینکه امروز ۶۰ اتوبوس چینی از محل قرارداد چین در تهران موجود است و امیدواریم مابقی اتوبوس‌ها نیز وارد تهران شود و تا پایان سال جاری حدود ۳۵۰۰ اتوبوس فعال در تهران خواهیم داشت، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا خرداد ماه سال جاری تعداد اتوبوس‌ها به ۴۰۰۰ دستگاه می‌رسد.

قیومی با بیان که حدود یک میلیون تهرانی با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند، افزود: ۱۰۱ خط از ۲۰۰ خط اتوبوسرانی در دستور نوسازی قرار می‌گیرد و ۲۲ خط نیز حتما باید تا پایان سال نوسازی شود، اما دقت داشته باشید که ما نیازمند بازنگری در خطوط هستیم چرا که بر اساس توسعه شهر تهران و رشد جمعیت باید خطوط بازنگری شود.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های هایگر چینی با هر دو ساعت شارژ ۲۵۰ کیلومتر پیمایش دارد، گفت: تردد ۸۰ کیلومتر ترامواها را با یکبار شارژ پیش بینی کردند؛ اما در تست‌ها و با شیب و سرنشین‌های محتلف باید تست شود و جایگاه های شارژ و توقف‌گاه ها مشخص شده است.

قیومی ادامه داد: در فاز اول ۴ توقف گاه برای سارژ اتوبوس برقی در نظر گرفتیم که طرفیت‌های مختلف ۵۰ دستگاه به بالا را پوشش می‌دهد و به مرور توقف گاه‌های جدید اضافه می‌شود.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha