محمد مهدی مفتح در گفتو گو با خبرنگار ایسنا، افزود: اکنون پس از انجام مطالعات فنی شاید بهترین راه برای ساماندهی جاده تویسرکان به همدان از مسیر گنجنامه، تعریض و مناسبسازی جاده کنونی است که به تأییدیه کمیسیون ماده ۲۳ و سازمان حفاظت محیط زیست نیاز دارد.
وی اضافه کرد: این جاده را میتوان به دو بخش تویسرکان تا روستای شهرستانه که در حوزه استحفاظی شهرستان تویسرکان قرار دارد و مابقی مسیر تا گنجنامه که کوه و گردنه تاریکدره را در بر میگیرد و در حوزه استحفاظی شهرستان همدان قرار دارد، تقسیم کرد.
مفتح با بیان اینکه باید تمرکز اجرایی خود را بر روی تعریض و ساماندهی بخشی از این جاده که در حوزه شهرستان تویسرکان قرار دارد بگذاریم، خاطرنشان کرد: هر چند اجرای این طرح پر هزینه و سخت است اما باید تا رسیدن به نقطه مطلوب آن را پیگیری کنیم.
وی ادامه داد: به نظر میرسد ساماندهی بخشی از جاده تویسرکان به همدان از مسیر گنجنامه که در حوزه استحفاظی تویسرکان قرار دارد، مشکل خاص زیست محیطی ندارد و قرارگاه خاتمالانبیا به عنوان مطالعه کننده این طرح پیشنهاد احداث تونل در کوه تاریکدره را داده که از بسته شدن جاده در شش ماه دوم از سال جلوگیری میکند.
نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت تصریح کرد: شهرستان تویسرکان در بُنبست جغرافیایی نیست اما چون در سالهای گذشته و در زمانی که اعتبارات مالی زیادی در دولت وجود داشت، کار خاصی برای ساماندهی و چهار خطهسازی جادههای آن انجام نشده بود، بُنبست به نظر میرسید.
وی یادآور شد: اکنون چند سال است که طرح چهار خطهسازی جاده جوکار به تویسرکان به بهرهبرداری رسیده، طرح چهار خطهسازی جاده تویسرکان به کنگاور با برخورداری از پیشرفت قابل توجه اجرایی به چند کیلومتر آخر خود در حوزه شهرستان تویسرکان نزدیک شده و به اتمام خواهد رسید و ایستگاه قطار بابا کمال شهرستان نیز به بهرهبرداری رسیده است.
انتهای پیام
نظرات