علی صادقی امروز (یکشنبه هفتم بهمن ماه) در جلسه شواری آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه بر اساس بند هشت از اصل سوم قانون اساسی شورای آموزش و پرورش تنها ساختار و مرجع تخصصی در تحقق عملی فصول تعلیم و تربیت محسوب میشود، افزود: وظیفه این شورا بسترسازی برای جلب مشارکتهای مردمی، بکارگیری قابلیتها و ظرفیتهای استانی برای اجرای برنامههای نظام تعلیم و تربیت است.
وی با تاکید بر ضرورت کارآمد کردن این شوراها، تصریح کرد: به لحاظ اینکه این شوراها شأن تصمیمگیری دارند باید حتما تدبیری اتخاذ شود که کارگروههای تخصصی ذیل شورا فعال شوند و شورا با دستور کارهای مشخص و به صورت مسئلهمحور از نظام مسائل تعلیم و تربیت حرکت کند، همچنین کمیتهای نیز برای پیگیری حسن اجرای تصمیمات باید در نظر گرفته شود.
استاندار زنجان با توضیح اینکه نزدیک به یک هشتم اعتبارات فصل آموزشی سال ۱۴۰۳ تاکنون تخصیص پیدا کرده است، متذکر شد: با توجه به ماههای کاری آینده، قطعا در این بخش ما نیاز به یک جهش جبرانی داریم.
او با توضیح اینکه گستره مشکلات این حوزه به گونهای است که اعتبارات دولتی برای حل مشکلات به تنهایی کافی نیست، ادامه داد: تامین منابع مالی جدید، مستلزم یک بسترسازی فرهنگی به ویژه در رسانه ملی است.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه مشکلی که در حوزه مسئولیتهای اجتماعی داریم، آن است که این حوزه نیازمند یک نوع مدیریت متمرکز است، تصریح کرد: قطعا حوزههای فرهنگی و مدارس در اولویتهای استان قرار دارد.
صادقی با اشاره به اینکه در برخی از شهرکهای اقماری جدید زنجان فضای آموزشی نداریم که در طارم و ابهر نیز این مشکل وجود دارد، افزود: این موضوع میطلبد راه و شهرسازی به صورت فعالی در این حوزه ورود کند و ساخت مدارس در این مناطق در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در مساکن ملی نیازمند ۴۰ مدرسه استاندارد هستیم، متذکر شد: نیازمند ساخت ۷۳ مدرسه جدید ۱۲ کلاسه برای جبران کمبودهای فضای آموزشی در استان هستیم.
نماینده عالی دولت در استان زنجان با یادآوری اینکه اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش استان قابل قبول ولی کافی نیست، بیان کرد: ظرفیت اجرای مصوبات در آموزش و پرورش فراتر از آن چیزی است که در حال حاضر صورت گرفته است.
انتهای پیام
نظرات