• پنجشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403102719403
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

مسائل آموزش و پرورش خیلی زیاد است/ پیگیر حل مشکلات هستیم

مسائل آموزش و پرورش خیلی زیاد است/ پیگیر حل مشکلات هستیم

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه خرده مسائل آموزش وپرورش خیلی زیاد است عنوان کرد: کارگروه های هوش مصنوعی، آسیبهای اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ و... تشکیل شده است و همچنین آزمونهای کیفیت بخشی، توانمند سازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و ... که به طور جد پیگیر حل این مسائل هستیم.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی گفت: رئیس جمهور مجدانه پیگیر مسائل آموزش و پرورش هستند به طوری که تاکنون ۱۵ جلسه در این مورد برگزار کرده است.

وی افزود: یکی از رویکردهای ایشان درباره آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی با تمرکز بر توسعه فضای آموزشی است و معتقد است مدل و الگوی ساخت مدارس کشور باید تغییر کند.

کاظمی اظهار کرد: یکی دیگر از رویکردهای ایشان کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش کشور است. 

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: نظام مسائل ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور و همچنین ظرفیت های این مناطق برای استفاده آموزش و پرورش استخراج شده است.

وی افزود: رویکرد ما در مدرسه سازی استفاده از مشارکت نیروهای مردمی و جهادی برای انجام این کار است. نهادها و دستگاه های مختلفی برای همکاری در این امر خیر اعلام آمادگی کرده اند.

کاظمی تصریح کرد: برای کیفیت بخشی و ارتقای نظام آموزشی دو مسیر را دنبال می کنیم یکی تحول در روشهای یادگیری و یاددهی است که اساسی ترین مشکل ما در آموزش و پرورش روشهای یادگیری و یاددهی است (توانمند سازی معلمان، بهبود روش های تدریس، چیدمان کلاس های درس، تکنولوژی و تجهیزات آموزشی و...).

وی اظهار کرد: مسیر دومی که دنبال می کنیم، موضوع الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین که قبلا تحت عنوان طرح تدبیر و تعالی مدیریت مدارس از آن نامبرده می شد و بیشتر بر ابعاد مدیریتی مدرسه تاکید دارد. ارتقای سطح مدیریتی مدارس از نظر شاخصها، راهبری کلان مدرسه، اندازه گیری و غیره مد نظر است.

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: دوازده مسئله کلان آموزش و پرورش مشخص شده است که محور همه آنها سند تحول بنیادین و نقشه راه اجرای آن است.

وی با تاکید بر اینکه خرده مسائل آموزش وپرورش خیلی زیاد است عنوان کرد: کارگروه های هوش مصنوعی، آسیبهای اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ و... تشکیل شده است و همچنین آزمونهای کیفیت بخشی، توانمند سازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و ... که به طور جد پیگیر حل این مسائل هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: یک برنامه عملیاتی برای سال ۱۴۰۴ مبتنی بر شاخص های برنامه هفتم توسعه و نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در دست بررسی و کار کارشناسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha