رضوان حکیم زاده شامگاه ۱۹ دی ماه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر لزوم تلاش مسئولان در راستای افزایش بهرهوری و کارآمدی اظهار کرد: بهرهوری درست انجام دادن کار درست است و افزایش بهرهوری و کارایی در محیطهای کاری و اداری ضروری است.
وی با بیان اینکه عدم وجود زبان برنامهای مهمترین مشکل سیستمهای اداری و آموزشی است، تاکید کرد: باید بر اساس کاهای درونی و بیرونی آموزش و پرورش شاخصهایی را برای سازمان تعریف کنیم تا بهرهوری صورت گیرد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاخص تبدیل یک مفهوم کیفی به کمی قابل سنجش است، گفت: کاهش تکرار پایه، جذب دانش آموزان لازمالتعلیم و ارتقاء نمره کیفی دانش آموزان از مهمترین شاخصهای آموزش ابتدایی هستند.
وی تاکید کرد: باید در دوره ابتدایی به زبان برنامهای به همدیگر پاسخگو باشیم و استانها بر اساس شاخصهای تعیین شده ارزیابی میشوند.
حکیم زاده بر تربیت دانش آموزانی مسئولیتپذیر در مدارس تاکید کرد و گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه حرکت ماست و این سند تغییر از بُعد آموزش به تربیت را نشانه گرفته است.
وی تاکید کرد: نرخ جذب خالص ۶ سالهها مهمترین شاخص آموزش ابتدایی و شاخص عملکردی در نظامهای آموزشی است، زیرا فرصت دسترسی به آموزش را برای همه افراد لازمالتعلیم فراهم میسازد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید گزارشهای ما در هر حوزهای گزارش عملکرد ها و نتایج حاصله باشد، تصریح کرد: مدیر مدرسه به عنوان مسئول و رهبر آموزش و تربیت است و باید توجه ویژه مدیران مدارس بر مهارت آموزی و آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان باشد.
وی تاکید کرد: برگزاری آزمونهای هفتگی، کلاسهای تست زنی و تبلیغ تیزهوشان در مدارس ابتدایی خط قرمز ماست.
حکیم زاده بر ضرورت ارتقاء مهارتهای سواد پایه در دانشآموزان دوره ابتدایی تاکید کرد و گفت: طرح شناسایی دانش آموزان دارای اختلال در سواد پایه در سال تحصیلی جاری اجرا میشود.
انتهای پیام
نظرات