• چهارشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403101914717
  • منبع : نمایندگی اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان مطرح کرد

احصای مشکلات اساسی فضاهای آموزشی در اصفهان

احصای مشکلات اساسی فضاهای آموزشی در اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هفت مشکل اساسی فضاهای آموزشی کشور شناسایی شده است که باید به ترتیب اولویت پیگیری شود.

محمدرضا نظریان در نشست تخصصی نهضت مدرسه‌سازی با حضور مقامات استانی و کشوری اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدامات نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی‌وپرورشی با مشارکت مردم انجام می‌شود و همکاری‌های مردمی در این زمینه موثر است.

وی افزود: بسیار خوشحالیم که امروز میزبان افرادی هستیم که در امر توسعه فضاهای آموزشی‌وپرورشی در استان و کشور نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب(مدظله‌العالی) در خصوص ضرورت مشارکت مردم در امور اجتماعی ادامه داد: مردم باانگیزه خدمت و انجام کارهای خیرخواهانه و در هر جایی که احساس کنند لازم است، حاضر به مشارکت فعال هستند و این نکته تجربه‌ای است که ثابت کرده هرگاه کارها به نیروی عظیم و بی‌پایان مردم واگذار شود، آن کار شکوفا و رشد خواهد کرد و توجه مردم به مدرسه‌سازی نشان‌دهنده درک صحیح جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت فرزندان است.

نظریان سپس بر لزوم بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی در تکمیل فضاهای آموزشی متذکر و یادآور شد: رئیس‌جمهور در سخنان خود تأکید کرده‌ است، همان‌طور که درگذشته در ساخت خانه‌های بهداشت از مشارکت مردم استفاده کرده‌ایم، این بار در ساخت فضاهای آموزشی نیز از ظرفیت‌های مردمی بهره خواهیم برد، ایشان بر لزوم انجام این پروژه‌ها در یک سال و با مشارکت و همراهی مردم تأکید داشته‌ است.

وی به مشکلات و مسائل اصلی فضاهای آموزشی کشور اشاره و تصریح کرد: در این راستا، هفت مشکل اساسی شناسایی شده است که باید به ترتیب اولویت پیگیری شود و این مسائل شامل سازماندهی مدارس کانکسی با بیش از ده دانش‌آموز، ساماندهی مدارس سنگی و ناایمن، ساماندهی کلاس‌های با تراکم بالا، افزایش سرانه فضاهای آموزشی در مناطق کم‌برخوردار، تخریب و بازسازی مدارس فرسوده، تأمین فضاهای آموزشی در مساکن مهر و نهضت ملی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، نظریان با تأکید بر اهمیت پیگیری این مسائل در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی، افزود: در گام نخست، به ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی خواهیم پرداخت و این پروژه تحت هدایت استاندار و با همکاری فرمانداران به‌عنوان رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های حمایتی و خیران محلی دنبال خواهد شد.

وی سپس به سخنان رئیس‌جمهور در خصوص تقویت مدارس دولتی و برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس در مناطق محروم اشاره و خاطرنشان کرد: هدف دولت، تقویت مدارس دولتی است و در این راستا هدف‌گذاری‌هایی برای ساخت مدارس در مناطق محروم با همکاری مردم و نهادهای مختلف صورت‌گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha