• دوشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403101712702
  • خبرنگار : 50975

معاون استاندار تاکید کرد؛

ضرورت احداث ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در چهارمحال و بختیاری

ضرورت احداث ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است در این استان با دارابودن بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر جاده شریانی و روستایی، ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار احداث شود.

اردشیر آذر امروز ۱۷ دی‌ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شانیت مدیران در خدمت به خلق خداست، اگر اقدامات خوب و موثر انجام شد نشان‌دهنده مدیریت خوب است، در غیر این صورت باید پاسخگوی تعداد زیادی از افراد باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: پذیرفتن مسئولیت بسیار سخت است و خدمت‌گزاری به مردم مهم‌ترین شانیت مسئولان است.

وی ادامه داد: امروزه که با محدودیت‌های منابع مواجه هستیم، اصلی‌ترین و پایه‌ترین اقدام در راستای توسعه نیروی انسانی است.

آذر بیان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری دارای نیروهای پرتلاش، با سابقه و با دانش علمی فراوان است و مدیر جدید می‌تواند با استفاده از این نیروی قوی، قدم در راه توسعه زیرساخت راه‌های استان بردارد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی و مطالبات مردم استان تامین آب و زیرساخت راه است، تصریح کرد:  لازم است در این استان با دارابودن بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر جاده شریانی و روستایی، ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار احداث شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۱۲ پروژه در حوزه راه و شهرسازی در استان وجود دارد که لازم است وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای برای انجام این پروژه‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری به دلیل توپوگرافی و بارندگی‌های زیاد نقاط حادثه‌خیز زیادی دارد، بیان کرد: میزان تلفات جاده‌ای این استان رتبه خوبی ندارد.

آذر با اشاره به اینکه با تغییر مدیریت به دنبال ادامه اقدامات مطلوب و موثر مدیرکل سابق راهداری هستیم، افزود: این استان از نظر تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات راهداری دارای حداقل امکانات است، به طوری‌که بعضی از راهدارخانه‌های استان از آب شرب نیز برخوردار نیستند.

وی گفت: به لحاظ توپوگرافی و بارندگی زیاد، جاده‌های این استان نیاز به نگهداری دارند و تلاش‌ها باید در راستای حمایت مضاعف در نگهداری ابنیه و راه‌ها باشد.

آذر با اشاره به اینکه رنگ‌آمیزی جاده‌ها در استان‌های دیگر دوام زیادی دارند، یادآور شد: در چهارمحال و بختیاری به دلیل اقلیم خشن و بارندگی رنگ‌آمیزی‌ها دوام چندانی ندارند.

وی با اشاره به اینکه هزینه حمل و نقل به دلیل نبود زیرساخت بالاست، خاطرنشان کرد: لازم است اتمام پروژه‌های راه و شهرسازی، روکش آسفالت، نگهداری راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز سرعت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۱۰-۱۷ ۲۰:۳۱

روستای کاکولک، پیربلوط و ارجنک در ده کیلومتری شهرکرد، جاده دوطرفه است و بسیار پر تردد و خطرناک، روستای پیر بلوط حتی وسط روستا خیابان تک بانده و کنارش که خاکی هست آسفالت نمیکنند، تو بارندگی، میبینی دانش آموزها مجبورند از روی اسفالت عبور کنند که خطرناک