مجتبی عبداللهی در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی که روز شنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۳ در ادارهکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: طرحها و برنامههای این حوزه از اهمیت ویژهای برخوردارند و باید با همافزایی و همکاری تمامی بخشهای استان به اجرا درآیند.
عبداللهی در ادامه گفت: مدیران مدارس نقش کلیدی در این فرآیند دارند. آنها باید بهعنوان حلقه ارتباطی بین خانه و مدرسه عمل کرده و این تعامل را حفظ کنند.
وی افزود: معلمان که همواره با دلسوزی در امر تعلیم و تربیت مشغولند، باید حساسیتها را در رفتار و کنشهای فرهنگی و اجتماعی دانشآموزان افزایش دهند.
استاندار البرز همچنین بر لزوم شناسایی و پرورش دانشآموزان بهویژه آنهایی که در معرض آسیب هستند، تأکید کرد و گفت: مدارس باید آموزشهای لازم را برای این امر دریافت کنند.
وی در ادامه افزود: در مدارس باید برنامهریزیهایی برای آموزش والدین صورت گیرد تا نقش پدر و مادر مشخص و آموزشها متناسب با نیازهای آنها باشد. آموزشهای مجازی نیز میتوانند در این شرایط، راهگشا و مؤثر باشند.
عبداللهی همچنین بر ضرورت رسیدن به یک فهم مشترک و برنامهریزی دقیق در اجرای طرح «نماد» تأکید کرد و افزود: ما باید در زمینه آموزشهای دینی و اعتقادی به دانشآموزان نیز با جدیت وارد شویم، چرا که این امر تأثیر زیادی در کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد داشت.
وی با اشاره به ضرورت مهارت آموزی دانش آموزان، گفت: مهارت آموزی دانش آموزان می تواند علایق و استعدادهای آنها را کشف و شکوفا کند و مسیر شغلی آینده آنها را تعیین کند.
استاندار البرز افزود: احیای اجرای طرح های کارآموزی همچون طرح کاد که در اوایل انقلاب توسط شهید رجایی اجرایی شد، می تواند بسیار کارآمد و موثر باشد.
وی گفت: با نیازسنجی دقیق و بررسی شرایط و امکان تردد دانش آموزان، میتوانیم مدارس مهارت در جوار شهرکهای صنعتی استان احداث و راه اندازی کنیم.
انتهای پیام
نظرات