• چهارشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403101208882
  • خبرنگار : 71955

واکنش رئیس سمپاد به معدل ۱۶ دانش‌آموزان استعدادهای درخشان

واکنش رئیس سمپاد به معدل ۱۶ دانش‌آموزان استعدادهای درخشان

با اعلام میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان، مدارس سمپاد بالاترین عدد را با ۱۶.۱۴ کسب کردند؛ هر چند برخی کارشناسان معتقدند دانش‌آموزان حاضر در این مدارس لزوماً تیزهوش نیستند اما رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نظری خلاف این دارد و معتقد است نمره کسب شده «خوب» و عملکرد دانش‌آموزان قابل قبول بوده، حتی از سال گذشته تا به امسال نمرات آنها رشد یافته است.

الهام یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه واریانس نماگری است که پراکندگی نمره‌ها را نشان می‌دهد گفت: واریانس معدل مدارس سمپاد ۱.۹۵ است اما در مدارس سمپاد در تهران و مناطق دور افتاده و کم جمعیت این نماگر خیلی خیلی کم است حال آنکه دانش‌آموزان سمپاد در هر مدرسه‌ای عملکردهایی نزدیک به هم دارند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا به امسال پیشرفتی در نمرات دانش‌آموزان به وجود آمده و نمره کسب شده خوب و عملکرد دانش‌آموزان قابل قبول است افزود: علاوه بر پایش دقیق عملکردهای آموزشی، به این نتیجه رسیده‌ایم هر چقدر نشاط و توجه به دانش‌آموزان در حوزه غیردرسی افزایش یابد عملکرد درسی آنان نیز افزایش می‌یابد. به همین جهت از سال گذشته تلاش شده در مدارس با اجرای برنامه‌های کم هزینه، فضای مدارس را از حیث اداره مدرسه، پر نشاط و مشارکتی کنیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه فکر می‌کنیم دانش‌آموزان پرنشاط، تمرکز و انگیزه بیشتری برای تلاش و درس خواندن دارند ادامه داد: این پارامترها بر معدل دانش‌آموزان تاثیر دارد، اما همیشه پایش تحصیلی، عملکرد تحصیلی و آزمون‌های متحدالشکل در کنار این فعالیت‌ها در کل کشور به طور یکسان برگزار می‌شود. نتایج این پایش‌ها را تحلیل می‌کنیم و با دادن بازخورد مدارس به آن‌ها اعلام می‌کنیم تا در صورت وجود کوتاهی‌ها و ضعف‌ها، کارهای جبرانی انجام شود.

یاوری با بیان اینکه برای تک دانش‌آموزهای ضعیف تصمیم‌گیری خاصی انجام نمی‌شود و این کار بر عهده معلمان خود مدارس است عنوان کرد: پایش عملکرد اطلاعات خوبی را در اختیار مدارس قرار می‌دهد تا مشخص شود در کدام حوزه و روی کدام دانش‌آموز باید تمرکز انجام شود، اگر کل کلاس مشکل دارد ممکن است پایه درسی دانش‌آموزان مشکل داشته باشد؛ به هر حال اقدامات لازم با توجه به نتایج بدست آمده انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده، سال آینده عملکرد بهتری برای دانش‌آموزان رقم بخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha