• یکشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403092517954
  • خبرنگار : 71955

استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه کودکان با نیازهای ویژه

استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه کودکان با نیازهای ویژه

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه بچه‌ها با نیازهای ویژه با توجه به محدودیت‌هایشان، نیازمند فناوری‌های جدید آموزشی و هوش مصنوعی هستند تا آن‌ها را بیشتر در خدمت بگیرند گفت: ربات‌های اجتماعی وجود دارد که می‌تواند به طیف اتیسم کمک کند، پس استفاده از فناوری‌های جدید مورد بحث و توجه است.

سالار قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال تدوین برنامه و نقشه راه ۴ ساله آینده آموزش و پرورش استثنایی کشور هستیم گفت: تیمی از متخصصین، صاحب نظران دانشگاهی و همکاران باتجربه‌ شاغل و بازنشسته در حال تدوین برنامه نقشه راه ۴ ساله هستند. در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش از سیاست‌های کلی رونمایی می‌شود تا کمک‌های لازم برای اجرای این برنامه صورت بگیرد.

وی درباره محور این برنامه‌ها گفت: مهمترین سیاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دوره جدید این است که با توجه به محدودیت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود. برای همین تاکید آموزش و پرورش استثنایی اجتماعی شدن است یعنی همه دستگاه‌های ذی ربط از جمله دولت، نهادهای مدنی، خیرین، متخصصین و رسانه‌ها در کنار این سازمان قرار بگیرد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه اصلا پایه آموزش و پرورش استثنایی کشور مردم نهاد، خیر نهاد و متخصص محور گذاشته شده است ادامه داد: اولین سیاست، اجتماعی سازی سازمان و توسعه مشارکت است.

قاسمی با بیان اینکه نکته دیگر در بحث آموزش و پرورش استثنایی این است که امروز بچه‌ها با نیازهای ویژه با توجه محدودیت‌هایشان، نیازمند فناوری‌های جدید آموزشی و هوش مصنوعی هستند تا آن‌ها را بیشتر در خدمت بگیرند گفت: ربات‌های اجتماعی وجود دارد که می‌تواند به طیف اتیسم کمک کند، پس استفاده از فناوری‌های جدید مورد بحث و توجه است.

وی با بیان اینکه اگر خانواده توانمند دانش آموزان با نیازهای ویژه نداشته باشیم مدرسه و معلمان موفق نخواهیم داشت افزود: لذا کیفیت بخشی خانواده محور به عنوان سیاست دیگری است که انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی موضوع بعدی را آموزش‌های مهارت محور نام برد و ادامه داد: توانبخشی شغلی جزو برنامه‌ها است که انجام می‌شود، آموزش مهارت محور یعنی دانش آموزان با نیازهای ویژه در هنرستان کاری را یاد بگیرند، دیپلم فنی و حرفه‌ای کسب کنند که منجر به توانبخش شغلی آنان می‌شود که نگاه کلی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha