به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در آیین آغاز فعالیت خط تولید انبوه قطار ملی مترو با بیان اینکه آغاز تولید انبوه قطار ملی آنهم بعد از ۱۸ سال افتخاری برای ما است و امیدوارم پس از این، بومیسازی قطار پرسرعت نیز در دستور کار قرار گیرد، گفت: قبل از تولید قطارملی مترو میزان بومی سازی تولید قطار تنها ۳۰ درصد بود؛ اما با همراهی دستگاههای مختلف همچون مپنا، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علم و صنعت و... توانستیم تا ۸۵ درصد فرایند ساخت واگن را بومی کنیم.
شهردار تهران با بیان اینکه قطارهای ملی مترو تمامی تأییدیههای بینالمللی را کسب کردند و حتی در مرحله آزمایشی نیز ۶۰ هزار کیلومتر در خط فعالیت کرده است، افزود: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، نخستین رام قطار ملی به صورت رسمی در ایام دهه فجر خدمت خود را آغاز میکند و رام بعد در اسفند ماه انجام میشود.
وی با اشاره به اینکه کشور در ۱۰ سال آینده به حدود ۸۰۰۰ واگن نیاز دارد که ۴۰۰۰ واگن مترو برای تهران و باقی برای سایر شهرهاست، گفت: اگر پروژه قطار ملی محقق شود حدود ۵۰ درصد واگن ملی زیر قیمت تولید میشود که صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.
زاکانی با بیان اینکه درصدد هستیم که از دو طریق واگنهای مورد نیاز مترو را تأمین کنیم، تصریح کرد: علاوه بر تأمین واگن از محل قراداد ۱۱۳ واگن، قرار است تا با همکاری با شرکت خارجی ۷۹۱ واگن تأمین کنیم که طبق قرارمان بیش از ۵۵ درصد بومی سازی خواهد شد و امید داریم اولین رام هم امسال در خدمت شهروندان قرار گیرد؛ چراکه گلوگاههای مالی هفته پیش برداشته شد و خوشبختیم کار شروع شد و این یک آغاز است که با همت جمع دوستان شکل گرفت تا مشکل بزرگ حمل و نقل کشور را حل کند.
انتهای پیام
نظرات