• شنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403092216108
  • خبرنگار : 71368

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران عنوان کرد

کاهش ۲۵ درصدی مراجعه تاکسی‌های پایتخت به مراکز معاینه فنی/ مردودی تاکسی‌ها، ۵ درصد بیشتر از خودروهای سواری است

کاهش ۲۵ درصدی مراجعه تاکسی‌های پایتخت به مراکز معاینه فنی/ مردودی تاکسی‌ها، ۵ درصد بیشتر از خودروهای سواری است

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: در سال‌جاری میزان مراجعه تاکسی‌های پایتخت به مراکز معاینه فنی ۲۵ درصد کاهش یافته است.

سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفت وگو با ایسنا، در مورد مراجعه تاکسی‌های پایتخت به مراکز معاینه فنی شهر تهران، افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه در حدود ۲۱ هزار دستگاه تاکسی پایتخت به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که از این آمار، ۱۵ هزار و ۳۲۶ دستگاه تاکسی مربوط به مراجعات اول بوده است و در مجموع ۳۴ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند و تعدادی از این خودروها هم مردود شده و دارای چند نقص بوده‌اند.

مردودی تاکسی‌های پایتخت در معاینه فنی ۵ درصد بیشتر از خودروهای سواری است

وی با بیان اینکه میزان مردودی در تاکسی‌های تهران به علت پیمایش بیشتر و همچنین بالا بودن سن ناوگان عمومی حداقل ۵ درصد بیشتر از خودروهای سواری است، اظهار کرد:  بر اساس مصوبه دولت، خودروهای عمومی(تاکسی) با سن بالای ۱۰ سال سالانه بایستی چهار مرتبه و مابقی آن سالانه دومرتبه  به مراکز معاینه فنی مراجعه  کنند که  با لحاظ تعداد و سن تاکسی های پایتخت، مراجعه حداقل سالانه ۱۸۰ هزار نوبت این خودروها به مراکز معاینه فنی قابل پیش بینی است که از این تعداد، سهم مراکز معاینه فنی شهر تهران بر اساس آمار مراجعه تاکسی‌ها در هشت ماهه گذشته تنها ۱۳ درصد می باشد.

معاینه فنی رایگان تاکسی‌های پایتخت در اولین مراجعه 

به گفته میرزایی قمی، برای خودروهای تاکسی تهران در مراکز معاینه فنی شهر تهران شرایط ویژه در نظر گرفته شده و هزینه مراجعه نخست این خودروها هم رایگان است.

 مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران افزود: بنا بر اعلام سامانه یکپارچه معاینه فنی کشوری سیمفا، پایش خودروها از منظر آلایندگی و ایمنی در مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران به صورت دقیق و ضابطه مند بر اساس ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی انجام می‌شود و پیش بینی راهکارهای قانونی و ضابطه مند جهت الزام مراجعه خودروهای پایتخت به مراکز معاینه فنی شهر تهران می‌تواند در افزایش اثر بخشی معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات به ویژه برای خودروهای پر پیمایش در کلانشهر تهران موثر باشد. 

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بحث مدیریت انرژی و سوخت، تمام شرایط لازم برای تسهیل در دسترسی به مراکز معاینه فنی شهر تهران فراهم شده و در تمامی مناطق شهرداری تهران با پراکندگی مناسب و ظرفیت لازم براساس تقاضا مراکز معاینه فنی خودرو پیش بینی شده است.

میرزایی قمی گفت: پیمایش مسیرهای دور از تهران برای دریافت خدمات معاینه فنی تنها موجب هدر رفت حامل‌های انرژی و ضرر و زیان ناشی از استهلاک خودرو به رانندگان  خودروهای عمومی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۹-۲۴ ۱۷:۵۱

اسنپ و تپسی تاکسی های شهری را نابود کرد،درامدشون خیلی اومده پایین، درآمد ریال،مخارج دلاری،این به کنار،گرونی قطعات بی کیفیت چینی،ماشین های بی کیفیت داخلی کی می‌تونه به ماشینش برسه

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۲۵ ۰۰:۳۹

تاکسی هر سه ماه باید دو معاینه گاز وبنزین انجام دهد که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان اگر قبول شود و فقط یکبار آن در بعضی مراکز رایگان است که این نوعی اجحاف در حق راننده تاکسی و بی میلی به معاینه است و با توجه به اینکه خودروی شخصی سالی یکبار معاینه می‌گ

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۲۷ ۰۵:۰۳

درمرحله اول معاینه تاکسی ایراد جزئی مثلا روشن نشدن چراغ راهنما یکطرف تاکسی میگیرندتا مبلغی درمرحله دوم بگیرند وهمین امرموجب دلسردی راننده تاکسی می‌شود پیشنهاد می‌شود درجهت کمک به ناوگان تاکسی اول تمام مراحل رایگان شوددوم چندجایگاهبرای تاکسی ها درنظ

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۲۷ ۰۹:۰۲

تازه اون وقتی که در صف معاینه فنی هر ۹۰ روز در میان هدر میره هم یه طرف انگار رانندگان تاکسی کار و زندگی ندارن و از آسمان پراشون پول میاد

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۲۷ ۰۰:۳۱

لطفا برا اسقاط تاکسیها چاره ای اندیشیده شود وتسهیلات آسان گذاشته شود والا همین آش است و همین کاسه.تاکسی فرسوده از اسمش پیداست که باید نوشود ولی هیچ ارگانی زیربار نمیرود.دولت باید برایشان مدرک بدهد تا صاحبان تاکسی کمیته امداد ثبت نام کنند.