• پنجشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403092115175
  • خبرنگار : 71955

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

نقش «نماد» در کاهش آسیب‌های اجتماعی

نقش «نماد» در کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اجرای طرح «نماد» گفت: «ایجاد محیط یادگیری مثبت»، «افزایش تعلق خاطر دانش‌آموزان به مدرسه و محیط آموزشی» و همچنین «ایجاد ارتباط مؤثر بین دانش‌آموزان با معلمان، مدیران و مربیان» از مهم‌ترین اهداف این طرح است. 

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت «طرح نماد»، گفت: جلسات سامانۀ این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت هفتگی برگزار می‌شود و مقرر شد با همکاری معاونت آموزش ابتدایی و معاونت پرورشی وزارت، اهداف مشترک این طرح احصاء و برنامۀ لازم برای تحقق آنها طراحی و اجرا شود. 

وی با اشاره به اینکه طرح نماد به صورت فراگیر در سراسر کشور برگزار خواهد شد، افزود: اجرای پایلوت این طرح در برخی از مناطق کشور آغاز شده است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توانمندسازی مدیران و معلمان را پیش‌شرط موفقیت طرح نماد دانست و ادامه داد: «ایجاد محیط یادگیری مثبت»، «افزایش تعلق خاطر دانش‌آموزان به مدرسه و محیط آموزشی» و همچنین «ایجاد ارتباط مؤثر بین دانش‌آموزان با معلمان، مدیران و مربیان» از مهمترین اهداف این طرح است. 

حکیم‌زاده با تأکید بر اثر مطلوب ارتباط مؤثر در فرایند یادگیری دانش‌آموزان، اظهار کرد: ایجاد ارتباط مؤثر، گام اول برای تحقق تعامل سازنده و حس تعلق ‌خاطر در دانش‌آموزان است که نقش بی‌بدیلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha