بابک شکوهی راد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: قرار بود که پروژه تعریض یا چهاربانده کردن محور بندرانزلی به رضوانشهر در چند فاز اجرایی شود؛ در این راستا چند شرکت پس از طی فرآیندهای قانونی و عقد قرارداد، عملیات اجرایی را آغاز کردند.
وی اعتبار پیش بینی شده برای کل پروژه را حدود ۹۱ میلیارد تومان دانست و افزود: پروژه تعریض جاده بندرانزلی به رضوانشهر در قطعه یک که از بندرانزلی تا محدوده روستای سنگاچین را پوشش می دهد، مسافتی حدود ۹ کیلومتر را شامل می شود، اما متاسفانه شرکت طرف قرارداد به علت تاخیر در انجام کار که دلیل آن هم عدم پرداخت به موقع به پیمانکار از سوی شرکت اعلام شده، وارد فرایند ماده ۴۸ شد و بناست پروژه از شرکت طرف قرارداد تحویل گرفته شود.
سرپرست فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه پروژه هایی که به مرحله ماده ۴۸ می رسند ممکن است بین یک تا دو سال زمان بر شوند تا تحویل و تحول و عقد قرارداد با شرکت جدید صورت بگیرد، گفت: در این بین کل پروژه مسکوت خواهد ماند. قطعه دوم این پروژه نیز قطعهای است به طول حدودی سه کیلومتر و در مرحله روسازی آسفالتی بوده که زیرسازی انجام شده و لایه آسفالتی نیز در حال انجام است.
شکوهی راد متذکر شد: یکی از مشکلات ما در این پروژه جابجایی تیرهای برق در حریم محدوده جاده است که برای تعریض با اداره برق چالشهایی داشتیم.
وی با اشاره به وضعیت قطعه سوم و حساسیت آن، اضافه کرد: این جاده علیرغم عرض کم و تردد خودروهای غالبا سنگین، فاقد شانه خاکی بوده و این موضوع باعث افزایش تصادفات در این معبر شده است؛ اگرچه اداره کل راه و شهرسازی استان کارفرماست، اما این پروژه در همین مرحله باقی مانده است.
سرپرست فرمانداری بندرانزلی با بیان اینکه در پروژه مذکور با چند مشکل و اختلاف مواجه هستیم، گفت: بعضی از درختان که در اطراف جاده قرار دارند، باید مدیریت شوند، یعنی در اجرای پروژه و در مرحله خاکریزی و تعریض، این درختان زیر خاک و در مسیر آسفالت قرار میگیرند که احتمالا مجبور به قطع درختان هستیم، اما اداره منابع طبیعی موافقت خود را اعلام نمیکند.
وی مسئله دوم را تامین مصالح دانست و خاطرنشان کرد: تامین مصالح مناسب برای لایه های پایینی روسازی انجام شده، اما کافی نیست و مصالح مناسب برای لایه های بالایی و روسازی راه به دلیل عدم وجود معادن مناسب و در دسترس نبودن و دوری مسافت امکان پذیر نیست.
انتهای پیام
نظرات