• یکشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403091812729
  • خبرنگار : 50042

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تاکید کرد

لزوم نهادینه کردن پژوهش محوری در فعالیت‌های آموزش و پرورش

لزوم نهادینه کردن پژوهش محوری در فعالیت‌های آموزش و پرورش

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اهمیت پژوهش محوری در آموزش و پرورش گفت: این باور باید نهادینه شود که بدون تحقیق و پژوهش هیچ کشوری توسعه نمی‌یابد، پژوهش امروز باید مسئله محور باشد تا بتواند مسائل کشور را حل کند، در این راستا به معلمین تاکید شده تا محتوای آموزشی با ایجاد مسئله برای دانش‌آموزان بازگو شود.

محمدحسین رمضانی امروز، ۱۸ آذرماه در آیین اختتامیه استانی رویدادهای گرامیداشت هفته پژوهش که در مجتمع آموزشی رفاهی دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، ضمن قدردانی از حمایت‌های خیرین در رویدادهای پژوهشی اظهار کرد: همزمان با شروع هفته پژوهش زنگ پژوهش همزمان در مرکز استان و ۳۴ منطقه آموزش و پرورش نواخته شد.

وی افزود: این باور باید نهادینه شود که بدون تحقیق و پژوهش هیچ کشوری توسعه نمی‌یابد، پژوهش امروز باید مسئله محور باشد تا بتواند مسائل کشور را حل کند، در این راستا به معلمین تاکید شده تا محتوای آموزشی با ایجاد مسئله برای دانش‌آموزان بازگو شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اهمیت پژوهش محوری در آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان هم باید از طریق تحقیق و پژوهش فراگیری دروس را دنبال کنند تا ماندگاری یادگاری داشته باشند، اگر می‌خواهیم پدافند خوبی در بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی داشته باشیم بهترین راهکار ایجاد فرهنگ پژوهش در دانش‌آموزان است.

رمضانی با بیان اینکه اعتقاد داریم پژوهش محوری باید از نخستین سال‌های آموزشی دانش آموزان شکل بگیرد، تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهش‌سرایی و پژوهشکده تعلیم و تربیت علاوه بر فعالیت های مدرسه‌ای برای دانش آموزان دنبال می‌شود که همکاران فرهنگی ما در قالب این فعالیت‌ها، مشکلات آموزش و پرورش را تبدیل به مسئله می‌کنند و سپس مسائل را از طریق اقدام پژوهی رفع می‌کنیم.

وی بیان کرد: در بحث اقدام پژوهی همزمان با اجرای بیست وهفتمین دوره طرح «معلم پژوهنده» ۳۴۰۰ اثر پژوهشی از همکاران فرهنگی دریافت کردیم که ۱۷۰ اثر برتر انتخاب شد و بعد از داوری ۱۴ اثر به مرحله کشوری راه یافت و رتبه اول کشوری توسط محدثه شعبانی، از ناحیه دو رشت کسب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۴ طرح پژوهشی خاتمه یافته داریم و کاربست آن را می‌توانیم در ادارات و واحدهای پژوهشی داشته باشیم، هر هفته کارگاه‌های پژوهشی برای همکاران ما با هدف تدریس پژوهش محوری برگزار می‌شود، در نیازسنجی امسال ۱۳۸ اثر دریافت کردیم که بعد از داوری ۳۸ اثر فراخوان شده و قابلیت اجرا دارد.

وی با بیان اینکه ۲۱ پژوهش سرا در استان داریم و هر کدام به صورت تخصصی به موضوعات مختلف می‌پردازد، ادامه داد: می‌طلبید فرمانداران بیش از پیش از فعالیت پژوهش سراها حمایت کنند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha