• دوشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403091208681
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام کرد

تحصیل بیش از ۲۵۷۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در فارس

تحصیل بیش از ۲۵۷۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در فارس

ایسنا/فارس رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس از تحصیل بیش از ۲۵ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در استان خبر داد که فقط ۵ هزار نفر از آنان در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

در آستانه فرا رسیدن روز جهانی معلولان، آیین تقدیر از معلمان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان فارس امروز، ۱۲ آذرماه در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس در این مراسم از تحصیل بیش از ۲۵ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۱۵۰ مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در نقاط مختلف استان مشغول به تحصیل هستند.

خلیل عابدی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار نفر از این دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان فارس نیز در مدارس عادی در سطح استان به صورت تلفیقی با سایر دانش‌آموز در حال تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: از این تعداد دانش‌آموز با نیازهای ویژه در استان فارس، قریب ۷۰۰ دانش‌آموز نابینا، ۶۰۰ دانش‌آموز ناشنوا و قریب ۱۲۰ دانش‌آموز دارای اختلال اتیسم هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس در ادامه سخنان خود بر اهمیت فرهنگ‌سازی تعامل با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تأکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم فرهنگ تعامل با این دانش‌آموزان را بهبود بخشیم.

عابدی همچنین خواستار توجه به مقوله مدرسه‌سازی، مناسب‌سازی مدارس و مدرسه‌یاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سطح استان شد.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در نزدیکترین مدرسه بتوانند تحصیل کند، لذا توسعه مدارس استثنایی را دنبال کردیم و در سال جاری مدارس جدیدی را به بهره‌برداری رساندیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس در پایان از آغاز عملیات احداث سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شیراز در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این مراسم با بیان اینکه نباید به نقایص به عنوان یک محدودیت نگاه کرد بلکه باید به عنوان یک چالش بدان نگاه کنیم، گفت: فعالیت آموزش و پرورش استثنایی فارس بر اساس نتایج شاخص‌های ارزیابی وزارتخانه در بیشتر شاخص‌های ارزیابی در کشور پیشتاز است.

فرشید قاسمی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم، گام‌های موثر و مناسبی برای کمک به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برداریم، افزود: در جذب معلمان مدارس استثنایی سعی کردیم بهترین نیروها را در این بخش استخدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha