به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود مجمع عمومی فوقالعاده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را به درخواست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشکیل دادند که تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه زیان انباشته شرکت واحد به بیش از نیمی از سرمایه این شرکت رسیده است، گفت: بر اساس قانون با توجه به این حجم از زیان انباشته، یا باید شرکت منحل شود و یا باید افزایش سرمایه بدهد که در حال حاضر بیش از ۴ همت سرمایه شرکت است اما بیش از ۲ همت نیز زیان انباشته دارد و باید مجمع تشکیل شده و در این مورد تصمیم گیری کنیم.
علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز با حضور در صحن شورای شهر تهران با بیان اینکه چند همت طلب از شهرداری تهران داریم که اگر پرداخت شود شرکت از مرحله زیان انباشته خارج میشود، گفت: تا الان شرکت عقاب ۵۰۰ اتوبوس تحویل داده و تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه دیگر تحویل میدهد و شرکت اسنا نیز تا الان ۱۶۷ دستگاه تحویل داده و تا پایان خرداد ماه سال آینده نیز۵۰۰ اتوبوس دیگر تحویل میدهند.
وی با بیان اینکه برای ترخیص ۴۰ ون جانبازان به مشکلاتی برخوردیم؛ بگونهای که تنها ۶ دستگاه تحویل شده و در تلاش هستیم که با کمرگ مشکلات را حل کنیم، گفت: در چند ماه گذشته با شرکت خوردو سرویس شهر وارد قراداد شدیم و از ظرفیت آنها استفاده کردیم و حدود ۱۰۰۰ همت در هزینههای شهرداری تهران صرفه جویی شده است و تا کنون ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و ۷۰ خط بخش خصوصی تحویل خودرو سرویس دادهایم.
علیزاده با بیان اینکه تا کنون ۱۱۸۸ اتوبوس از ابتدای این دوره نوسازی شده، گفت: بر روی اتوبوسهای نو برچسبی زده خواهد شد که این اتوبوس با پول عوارض خریداری شده است.
حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به این سخنان مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه شورای شهر تهران در سنوات گذشته تلاشهای زیادی داشته تا اتوبوسها را به بخش خصوصی بدهیم و حالا شاهد هستیم که دوباره قرار است این اتوبوسها به شهرداری برگردد، گفت: این وضعیت برگشت به عقب در شهرداری دیده میشود.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه مجموع قرارداد اتوبوسهای شرکت واحد حدود ۵۰۰۰ اتوبوس است یعنی قرار است که ۵۰۰۰ اتوبوس جدید وارد ناوگان شود، گفت: یعنی ۵۰۰۰ راننده جدید باید به شرکت اضافه شود که باید در این مورد و همچنین نقش شرکت خودرو سرویس شهر در کمیسیون مربوطه جلسه برگزار شود.
به گزارش ایسنا، با برگزاری انتخابات و تعیین هیأت رئیسه مجمع اتوبوسرانی تهران، تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد: سرمایه شرکت واحد بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد سرمایه شرکت ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان میشود و از آنجایی که زیان انباشته شرکت ۲هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان و بیش از نیمی از سرمایه است به این ترتیب مطالبات عمرانی به عنوان افزایش سرمایه قلمداد میشود و با افزایش ۱۸۰۰ میلیارد تومانی سرمایه شرکت از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان میرسد.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در نهایت با رأی مثبت خود با افزایش سرمایه شرکت واحد موافقت کردند.
انتهای پیام
نظرات