• شنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403091006953
  • خبرنگار : 71567

تصمیمات جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بهبود نظام سنجش و ارزش‌یابی آموزشی

تصمیمات جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بهبود نظام سنجش و ارزش‌یابی آموزشی

جلسه کارگروه تخصصی بررسی مجدد تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزش‌یابی نظام آموزش کشور با حضور برخی اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان اداری و استخدامی، قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قائم‌مقام سازمان سنجش آموزش کشور و نماینده وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامرضا بصیرنیا دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: شورا با هدف ارتقای کیفیت و کارآمدی نظام آموزشی کشور، بررسی جامعی را در خصوص مأموریت‌های مرتبط با سنجش، ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشی انجام داده است. در این راستا، یک کارگروه تخصصی با حضور اعضای حقیقی و حقوقی شورا و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شده تا ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کرده و پیشنهادهای لازم را ارائه کند.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین اشاره کرد که در طول دو دهه گذشته، کار مطالعاتی گسترده‌ای برای بررسی امکان تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور انجام شد. این مطالعات شامل بررسی تجارب کشورهای مختلف در زمینه سنجش، ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشی و همچنین برگزاری جلسات متعدد با نهادهای ذی‌ربط بود. علاوه بر این، موضوعاتی همچون تداخل مأموریت‌های این سازمان با وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و چالش‌های مربوط به تعدد نهادهای فعال در حوزه ارزشیابی نیز مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا، گزارش‌هایی در خصوص ساماندهی نظام جامع رصد و ارزشیابی در اسناد بالادستی نظیر سیاست‌های کلی آموزش و پرورش، سند تحول آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور تهیه شد.

بصیرنیا در ادامه اظهار داشت: بر اساس این مطالعات، دو دیدگاه عمده در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده بود. یک دیدگاه بر این باور بود که سازمان جدید تشکیل نشود و سازمان سنجش موجود با گسترش فعالیت‌های خود، مأموریت‌های ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش را نیز به عهده گیرد. دیدگاه دیگر با تشکیل سازمان جدید موافقت نداشت و ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش، معتقد به تشکیل ساختار جدیدی نبود و به واگذاری این ماموریت به همان سازمان سنجش ذیل وزارت علوم معتقد بود که البته شمار موافقان و مخالفان این دو دیدگاه به یکدیگر بسیار نزدیک بود.

وی افزود: بر اساس جمع‌بندی‌های صورت‌گرفته، تأکید شده است که ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشی به عنوان یکی از ضرورت‌های کلیدی در کنار فرآیندهای سنجش و پذیرش دانشجو، باید با سازوکارهایی دقیق و نهادینه انجام شود. برای دستیابی به این هدف، دو مأموریت مهم از نظر نهادی مد نظر قرار دارند تا تمرکز بیشتری بر هر یک از آن‌ها ایجاد شود.

بصیرنیا تصریح کرد: این تصمیمات در راستای سیاست‌های کلان آموزشی و با هدف ارتقای کیفیت نظام آموزش عالی کشور اتخاذ شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد. جزئیات بیشتر این طرح‌ها و نحوه اجرای آن‌ها پس از تصویب نهایی در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۰ ۲۳:۰۴

شورای انقلاب فرهنگی دانش آموزان دوازدهمی سال هزار و چهار صد و دو و خانواده ها را نابود کرد الان برای کمک به این قشر ستمدیده ترمیم معدل را بیشتر کنید تا این ظلم جبران شود،

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۱ ۰۰:۳۵

همین تاثیر معدل زندگی بچه هارو نابود کرده یعنی چی مگه ماها قبلاً همه ی این پایه هارو نگذروندیم مگه قبول نشدیم خب مشکل چیه دیگه که باید باز بیایم از اول همه ی کتاب هارو امتحان بدیم دلیلی نداره جز شکنجه مابدبختا

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۱ ۰۰:۰۱

لطفا محرومیت را برای پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان لغو کنید به دلیل اینکه ابلاغ محرومیت بعد از انتخاب رشته بود.

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۱ ۱۱:۵۷

سلام لطفا محرومیت قبولی روزانه۱۴۰۳ را بردارید تا در رشته مورد علاقه تحصیل وپیشرفت داشته باشیم

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۱ ۰۸:۴۲

لغو تأثیر قطعی معدل و افزایش شرط سنی دانشگاه فرهنگیان درخواست جوانان ایران برای ایجاد عدالت

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۱ ۱۵:۰۰

اتفاقاتاثیرمعدل روش خیلی خوبیه داوطلب باخیال راحت سوالهارودرمدت زمان مفیدجواب میده ولی کنکورزمانش خیلی کمه استرس خیلی بدی داره نمیشه به همه سوالهارسیددرحالیکه علمش داری

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۱ ۱۶:۲۹

نمی دونم سالی که خودشون تایید کردن قبول شدی حالا برای تراز باید دوباره بخونی . حداقل تاثیر مثبت کنید یا کلا برگردونید به قبل نهایی رو بردارید هم تقلب کم بشه هم استرس

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۱ ۱۹:۵۶

از شورای انقلاب فرهنگی میخوایم تسلیم مافیای کنکور نشه تاثیر قطعی معدل رو حذف نکنه چون باعث شده بچه ها جدی تر درس بخونن

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۱ ۲۲:۰۲

لطفا حداقل دفعات ترمیم معدل هم مثل کنکور باشه