• سه‌شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403082921430
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

مرکز جامع سنجش و توان‌بخشی منطقه کرانی در بیجار فعالیت خود را آغاز کرد

مرکز جامع سنجش و توان‌بخشی منطقه کرانی در بیجار فعالیت خود را آغاز کرد

ایسنا/کردستان رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان گفت: بیست و یکمین مرکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی - تربیتی در منطقه کرانی شهرستان بیجار فعالیت خود را آغاز کرد.

 طالب محمدی، امروز سه شنبه(۲۹ آبان) در مراسم افتتاحیه مرکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی - تربیتی کرانی  با تأکید بر اهمیت توجه به مناطق روستایی کم‌برخوردار اظهار کرد: در این مراکز جامع علاوه بر اجرای برنامه ملی سنجش آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی کلیه نوآموزان بدو ورود به مدرسه، فرایند غربالگری، تشخیص، آموزش، توان‌بخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که بر اساس برنامه آموزش فردی تنظیم می‌شود به دانش‌آموزان جامعه هدف دوره ابتدایی ارائه می‌شود.

وی افزود: تغییر ساختار و مأموریت مراکز قبلی مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخلات بهنگام رشدی - تربیتی، ظرفیتی بسیار خوب برای ارتقای این مراکز به‌عنوان مرکز پایش تخصصی آموزش‌وپرورش است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه این مراکز در حال حاضر، پایگاه اصلی و کلینیک تخصصی آموزش‌وپرورش هستند، اضافه کرد: هر ساله بیش از ۲ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی برای دریافت خدمات آموزشی و توان‌بخشی از طرف مدارس به این مراکز در سطح استان ارجاع می‌شوند.

محمدی با اشاره به اهمیت مضاعف کارکرد این مراکز جامع در سنجش و توان‌بخشی تصریح کرد: مخاطبین این مراکز نه فقط آموزش‌وپرورش استثنایی بلکه کل آموزش‌وپرورش است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی تصریح کرد: هدف سنجش شناسایی دانش‌آموزان استثنایی نیست؛ بلکه هدف شناسایی به‌موقع مشکلات، تهیه بانک دقیق اطلاعاتی از مشکلات، نقاط قوت و ضعف کلیه نوآموزان ورود به مدرسه به‌منظور برنامه‌ریزی درسی مناسب و جای‌دهی مناسب آنان است.

به گفته وی مراکز جامع داشبورد کیفیت‌بخشی آموزش‌وپرورش هستند که هم مشکلات شناختی، عاطفی و روانی دانش‌آموزان را تشخیص می‌دهند و هم درمان و اقدامات اصلاحی و ترمیمی را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی که علی‌رغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر در یک یا چند فرایند روان‌شناختی پایه، مشکل داشته باشند برای رفع اختلالات یادگیری و بهبود یادگیری خود می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این مرکز با به‌کارگیری نیروهای متخصص و در اختیار داشتن تجهیزات کامل ۱۸۲ نفر از کودکان بدو ورود به دبستان این منطقه را برای سال تحصیلی آینده مورد ارزیابی قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha