• دوشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403082115648
  • منبع : نمایندگی کردستان

یک مسئول در دادگستری استان عنوان کرد:

شناسایی ۱۷۱۸ مورد تغییرات غیرقانونی اراضی در کردستان

شناسایی ۱۷۱۸ مورد تغییرات غیرقانونی اراضی در کردستان

ایسنا/کردستان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، گفت: از شهریور ماه سال ۱۴۰۱ پس از رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان کردستان تا شهریور ماه سال جاری، ۱۷۱۸ مورد تغییرات غیرقانونی اراضی در این سامانه شناسایی و ثبت شده است که منجر به تشکیل ۱۳۶ فقره پرونده قضایی برای متخلفین شده است.

بهادر اسدی، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه درصد بالایی از پرونده‌های قضائی کشور مربوط به تخلفات مرتبط با زمین است، گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب در راستای نظارت و جلوگیری از زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرقانونی، ایجاد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می‌باشد که شفافیت بیشتری در حوزه مدیریت اراضی ایجاد کرده است.

وی به پایش اراضی کشور توسط این سامانه اشاره کرد و گفت: یک زیرسامانه با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای اقدام به رصد و پایش اراضی کشور می‌کند و تغییراتی که فاقد مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط باشد یا با مجوز صادره مغایرت داشته باشد را به عنوان تخلف شناسایی نموده و زمینه ایجاد یکپارچگی در حفاظت از اراضی کشور را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: این سامانه نقش نظارتی بر تخلف‌های گوناگون در حوزه زمین ازجمله ساخت و ساز غیرقانونی، تصرف و تغییر غیرقانونی کاربری زمین و فروش اراضی ملی و دولتی را دارد و همچنین صدور مجوزهای مرتبط با زمین از این درگاه انجام می‌شود.

اسدی تاکید کرد: پنجره واحد مدیریت زمین با مدیریت گردشکارهای بین دستگاهی و نظارت بر ارتباط میان متقاضیان خدمات حوزه زمین و دستگاه‌های اجرایی متولی صدور مجوزها و استعلامات این حوزه، ضمن پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری، ارائه خدمات حوزه زمین به متقاضیان را تسهیل و تسریع می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه ارائه آسان‌تر خدمات مربوط به این حوزه به متقاضیان است، افزود: ازجمله خدمات سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می‌توان به ثبت درخواست احاله مدیریت منابع طبیعی، استعلام زمین، تغییر کاربری، تفکیک، تجمیع، واگذاری و ساخت و ساز در اراضی و املاک اشاره کرد.

اسدی اضافه کرد: کاهش هزینه و سردرگمی شهروندان و همچنین کاهش زمان ارائه خدمات و صدور مجوزهای حوزه املاک و زمین از جمله مزایای این سامانه است.

وی در پایان پیشگیری از تخریب اراضی حساس کشور، پیشگیری از اتلاف منابع بیت‌المال، کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد حوزه اراضی و املاک کشور، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها و ارتقاء مدیریت منابع حوزه اراضی و املاک به منظور تحقق حداکثر کیفیت خدمات با صرف بهینه منابع را از جمله ویژگی‌های سامانه مدیریت پنجره واحد زمین عنون کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha