بهرام سرمست روز یکشنبه، ۱۳ آبانماه در آئین نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان فاطمیه تبریز با بیان اینکه توسعه دارای ابعاد فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: اگر به انسجام اجتماعی و پیشرفت، عمران و آبادانی و شکوفایی دانش، علوم جدید و فناوری برسیم، به استکبارستیزی عملی دست یافتهایم.
وی اضافه کرد: ملت ما در ۴۵ سال گذشته قدمهای مهمی را برای استقلال، آزادی و تقویت هویت ملی و حفظ تمامیت ارضی و رسیدن به وفاق ملی برداشته است و امیدوارم شما دانشآموزان عزیز هم که آیندهسازان این کشور هستید، با درک صحیح از ضرورتهای انسجام داخلی و هویت ملی به مرحله ای برسید که با توان و اقتدار ملی، گامهایی استوار در مسیر استکبارستیزی بردارید.
وی ادامه داد: امروز به نام روز استکبارستیزی نامگذاری شده است و بر این اساس در کنار مباحث نظری و شعارهایی که ما امروز میدهیم، نیاز به رسیدن به استکبارستیزی در سطح عملی داریم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اولین سطح تحقق استکبارستیزی در سطح فردی با توسعه فردی آغاز میشود، گفت: دانشآموزان در مراحل آغازین زندگی و ابتدای مسیر پیشرفت قرار دارند و برای توسعه خودآگاهی و خودمدیریتی قدم برمیدارند.
وی نقش معلمان در کسب و افزایش مجموعه داناییها را مورد اشاره قرار داد و افزود: اینکه دانشآموز دانایی را از نادانی تشخیص دهد، مهم است و باید بپذیریم ما همه چیز را نمیدانیم و باید از توهم دانایی فراتر رویم و آنچه را میدانیم، به طور دقیق و با علم به فلسفه آن، بدانیم.
وی یادآوری کرد: مرحله بالاتر از خودآگاهی، خودباوری است و اینکه انسان بداند با دانستههای خود چه نسبتی دارد و کدام یک را به عنوان اعتقاد و باور درونی بپذیرد و به عنوان راهنمای عمل قرار دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.
سرمست، خودمدیریتی را از دیگر مراحل مهم در رسیدن به مراحل عالی تربیتی دانست و گفت: باید بدانیم نسبتمان با دیگران چیست و ارتباطمان با همسالان چگونه باید باشد و از بین خودشیفتگی و خودباختگی، خودباوری را مبنای مدیریت نقش خود قرار دهیم.
وی تاکید کرد: وقتی از توسعه فردی و افزایش مهارتهای فردی گذر کنیم، به مرحله توسعه اجتماعی و ملی میرسیم.
انتهای پیام
نظرات