هاشم عزیزی امروز، ۹ آبان در نشست شورای شهر صدرا با بیان اینکه از ابتدای حضور ما در شورا تعریف ساعت ملاقات مردمی از شهردار وقت مطالبه شد، افزود: در سیستم اداری کشور، مرجع بالادستی، از سمت رئیس جمهور و وزارت کشور اعلام شده است که مسئول باید ساعت ملاقات مردمی داشته باشد.
عزیزی خطاب به شهردار صدرا گفت: شهردار این شهر نباید اتاقش به روی مردم بسته باشد. کسانی که قصد گفتوگو با شهردار را دارند باید بدانند چه ساعتی در شهرداری حاضر شوند که پشت در نمانند. این برنامه ملاقات مردمی بهصورت هفتگی انجام میشود که قابل تقدیر است، اما اخیراً گزارشاتی دریافت کردیم که برخی از معاونین و مدیران واحد ساعتها مردم را پشت در معطل میکنند.
عضو شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: ارباب رجوع برای یک مشورت ساده با مدیر شهرداری که باید هر روز به مردم مشاوره بدهد،هم باید چندین ساعت پشت در بنشیند که فقط بتواند او را ببیند!
وی با مخاطب قرار دادن شهردار صدرا تصریح کرد: مدیریت این شهر باید به شکلی باشد که مردم رضایت داشته باشند و رضایتمندی مردم اولویت اصلی شورا است. ما به عنوان نماینده مردم نمیپذیریم که شهروندان برای هر کاری ولو شخصی، چند ساعت پشت در معاون یا مدیر واحد و یا حتی خود شخص شما معطل شود.
عزیزی ادامه داد: وقتی شهردار اعلام کرده است روزهای سهشنبه ملاقات مردمی دارد، قطعا معاونین نیز باید در دسترس مردم باشند. برای ما سوال است مگر معاون یا مدیر شهرداری چه کاری دارد که دو ساعت در یک اتاق دربسته مینشیند، در حالی که مردم معطل پشت در هستند؟!
عضو شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه این موضوع به دفعات از واحدهای مختلف شهرداری گزارش شده است، گفت: در صورتی که ادامه پیدا کند و همچنان مردم پشت درهای مدیران شهری معطل شوند، نام معاونین و مدیران واحد را به رسانهها اعلام میکنم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر صدرا خطاب به شهردار این شهر تاکید کرد: درهای بسته معاونین و مدیران را به روی مردم باز کنید این موضوع مطالبه جدی ماست و رصد میکنیم.
وی گفت: وقتی یک پیمانکار برای یک پرسش ساده نیمساعت پشت در یک مدیر شهرداری معطل شود، قطعاً در مناقصات و مزایدات شهرداری دیگر شرکت نمیکند و کار شهروندان دچار اختلال میشود.
عزیزی در انتهای سخنان خود در خصوص عدم اطلاع شورا از انتصابات شهرداری گفت: شورا در انتصاب دخالت نمیکند اما رویه این است که وقتی قصد تغییراتی در مدیران شهرداری وجود دارد، اعضای شورا باید مطلع شوند. احکامی که شهردار ابلاغ میکند، رونوشت به شورا جهت استحضار زده شود که کار سادهای است.
به خاطر مشکلات پیشآمده در بارندگی اخیر از مردم عذرخواهی میکنیم
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات پیش آمده در بارندگی هفته گذشته گفت: از مردم شهر صدرا به خاطر مشکلاتی که در بارندگی اخیر ایجاد شد، عذرخواهی میکنم و معذرت خواهی تیم مدیریت شهری را نیز به مردم ابلاغ میکنم.
وی گفت: بارندگی هفته گذشته شدید بود و اکثر شهرها دچار آبگرفتگی شدند. هیچ شهری نمیتواند بگوید مشکل نداشته است. کلانشهر شیراز هم دچار مشکل شد، ما هم در صدرا مشکل داشتیم.
عزیزی افزود: از آنجا که الحاقات جدید به صدرا بدون تامین زیرساخت و دفع اصولی آبهای سطحی انجام شده و در حال انجام است، این مشکل سالهای بعد هم پیش خواهد آمد اما ما از ابتدای شورا چند نقطه بحرانی شهر مثل بلوارهای خلیلی، امام خمینی(ره)، میدان تعاون و ....را با ایجاد عرضیها و کانالها اصلاح کردیم و تلاش میکنیم نواقص را تا جایی که می توانیم رفع کنیم تا در بارندگیهای بعدی مشکل نداشته باشیم.
سخنگوی شورای شهر صدرا با اشاره به زحمات پرسنل خدمات شهری شهرداری گفت: در مجموعه شهرداری ما همکارانی داشتیم که در این بارندگی خواب نداشتند و شبانهروز در تلاش جهت خدماترسانی بودند، از این بابت از تلاشهای شهردار و همکاران شهرداری، خصوصا همکاران خدمات شهری تشکر میکنم.
انتهای پیام
نظرات