• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080705344
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل بنیاد شهید استان:

۵۰۰ هزار اسناد شهدای فارس در دسترسی عمومی قرار می‌گیرد

۵۰۰ هزار اسناد شهدای فارس در دسترسی عمومی قرار می‌گیرد

ایسنا/فارس مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از ایجاد دسترسی عمومی به ۵۰۰ هزار اسناد شهدای استان در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان خبر داد.

سردار ابراهیم بیانی امروز، ۷ آبان در نشست با مدیران و سردبیران خبرگزاری‌های استان فارس به در پیش‌رو بودن دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنگره از ابتدای نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت.

وی با یادآوری اینکه کنگره نخست در سال ۱۳۹۰ برگزار شد، افزود: بنا بود اجلاسیه‌ها و کنگره‌های استانی هر ۱۰ سال یک بار برگزار شود و از دو سال گذشته نیز برگزاری دومین کنگره استان فارس در دستور کار قرار گرفته است.

بیانی با بیان اینکه طی این مدت اقدامات مختلف و متعددی در سطح استان انجام شده است، افزود: برای برگزاری این کنگره نیاز به تولید محتواهایی برای برنامه‌های هنری و رسانه‌ای ماندگار و همچنین تألیف کتب داشتیم که هر کدام از این‌ها نیاز به زمان داشت لذا با تجمیع نظر اعضای شورای سیاستگذاری دومین کنگره شهدای فارس بنا شد که دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۳، مصادف با دومین سالگرد حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با تصریح اینکه برنامه‌های کنگره در همین بازه زمانی کلید خورده است، از تشکیل ۲۱ کمیته ذیل کنگره مذکور در استان خبر داد و افزود: ۳ کمیته جمع‌آوری و به روزرسانی آثار شهدا، کمیته یادواره‌ها و امور شهرستان‌ها و کمیته تکریم و ایثارگران به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گذاشته شده است.

وی با اشاره به چگونگی احصا و نگه‌داری اسناد شهدا استان اظهار کرد: مستندات ۱۵ هزار شهید استان فارس تا سال ۱۴۰۱، قریب ۱۵ هزار برگ سند شامل دست‌نوشته‌ها، خاطرات و وصیت‌نامه‌ها بود که باید به‌روزرسانی و تکمیل می‌شدند و این کار در دستور کار بنیاد شهید قرار گرفت.

بیانی از ایجاد دسترسی عمومی به اسناد شهدای استان خبر داد و گفت: در همین راستا بارگذاری بیش از ۵۰۰ هزار اسناد شهدای فارس در سایت نوید شاهد متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵ هزار پیش اجلاسیه و یادواره شهدا به صورت محله‌ای، روستایی، شهری و قشری در راستای کنگره شهدای استان برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان کار کنگره، ۷ هزار پیش اجلاسیه برگزار شود.

وی زمان برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس را ۱۰ آبان‌ماه جاری اعلام کرد و افزود: برگزاری این کنگره به معنای پایان کار نیست بلکه سرآغازی برای استمرار فعالیت‌های این حوزه است.

بیانی در ادامه از دیدار با ۲۵ هزار خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان استان در راستای کنگره ۱۵ هزار شهید استان خبر داد و گفت: تاکنون ۵ هزار و ۶۷۰ دیدار با والدین شهدا، ۳۳۰ دیدار با همسران شهدا، ۳ هزار دیدار با فرزندان شهدا، ۱۲ هزار و ۲۰۰ دیدار با ازادگان و جانبازان با همکاری نهادهای مختلفی مانند سپاه، بسیج، ارتش، فراجا، ائمه جماعات، ادارات، نمایندگان مجلس و سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان انجام شده است.

رونمایی از ده‌ها عنوان کتاب مرتبط با شهدا، رونمایی از ۳۰ سردیس شهدای شاخص استان، ساخت و اکران سلسله مستندهای شهدای فارس با عنوان «روایت سرو» طی بازه زمانی ۲۹ مهر تا ۳ آبان، اجرای ارکست سمفونیک «والا شهیدان» طی بازه زمانی ۷ تا ۹ آبان در تالار حافظ از دیگر برنامه‌هایی بود که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای استان از آنان نام برد.

بیانی تصریح کرد: طی ۳ روز آینده ۳ اجلاسیه شهدای ارتش در تاریخ ۸ آبان، اجلاسیه ملی شهدای زن در تاریخ ۹ آبان و کنگره اصلی در تاریخ ۱۰ آبان برگزار خواهد شد که این برنامه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس و همچنین در حاشیه نمایشگاه اقتدار برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha