• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080705278
  • خبرنگار : 50980

رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان:

مجمع خیرین سلامت سالانه ۲۴ میلیارد ریال از بیماران نیازمند حمایت می‌کنند

مجمع خیرین سلامت سالانه ۲۴ میلیارد ریال از بیماران نیازمند حمایت می‌کنند

ایسنا/همدان رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: مجمع خیرین سلامت سالانه ۲۴ میلیارد ریال به بیماران سخت درمان نیازمند به صورت مستقیم و غیر مستقیم کمک می‌کند ضمن اینکه سالانه ۱۰ میلیارد ریال کمک غذایی به بیماران نیازمند بر اساس تشخیص پزشک معالج برای رفع مشکل تغذیه در قالب سبد غذایی نیز اهدا می‌شود.

دکتر محمدصادق صبا دوشنبه ۷ آبان ماه در دیدار با رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان، از راه‌اندازی نمایندگی موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی با کمک خیران و فعالان دانشجویی و پزشکی در همدان خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز در همدان ۵۶ بیماری کودک از جمله بیماری های مادرزادی که درمان آنها به عمل جراحی سنگین و پرهزینه نیازمند است زیر پوشش این موسسه قرار گرفته  که از جمله این بیماری ها می‌توان به  دیابت و بیماری های غدد اشاره کرد.

این متخصص بیماری های اطفال بیان کرد: علاوه بر آن مجمع خیران سلامت، بنیاد فرزانگان همدان را به منظور حمایت از سالمندان و با شعار «حفظ سالمند در کنار خانواده» و «توانمندی سالمند» راه اندازی کرده است.

رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان ادامه داد: در این راستا تیمی تشکیل داده‌ایم که در راستای اهداف این مجمع، از کمک سازمان های مردم نهاد بخش سلامت بهره گرفته شده و در نهایت این سمن در مجمع خیران سلامت با عنوان حمایت از فرزانگان فعال شده است.

صبا همچنین با اشاره به اینکه خیران سلامت همدان اقدام های موثری در بخش بهداشت و درمان داشته اند ، گفت:برای نمونه یک بانوی خیر در نهاوند نسبت به پرداخت هزینه ساخت یک مرکز بهداشت و یک خانه بهداشت در مناطق محروم و کم برخوردار نهاوند اقدام کرده  که این طرح عملیاتی شد.

وی بیان کرد: با کمک خیران و شرکت نفت در راستای مسوولیت های اجتماعی این شرکت، ۲۰ واحد از مجتمع مسکونی دستیاران بهره برداری شد و ۲۰ واحد دیگر هم در حال احداث است که به زودی  به افتتاح و بهره برداری می‌رسد.

رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین سلامت استان یادآوری کرد: طی سه سال گذشته پایگاه بهداشتی روستای علی آباد توسط خیران ترمیم و مقداری وسایل پزشکی هم به بیمارستان قلب و بخش گوارش شهید بهشتی همدان اهدا شده‌ است.

صبا با بیان اینکه یکی از خیران یک دستگاه ویدئو پروژکتور به شبکه بهداشت کبودراهنگ اهدا کرده است، گفت: تجهیزاتی هم  به منظور آموزش مراجعان به مراکز بهداشتی اهدا شده است.

وی افزود: به طور میانگین ۱۴ میلیارد ریال سالانه به بیماران سخت درمان نیازمند به صورت مستقیم و غیر مستقیم کمک می کنیم ضمن اینکه  سالانه ۱۰ میلیارد ریال کمک غذایی به بیماران نیازمند بر اساس تشخیص پزشک معالج برای رفع مشکل تغذیه در قالب سبد غذایی اهدا می شود.

رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین سلامت استان از توفیق بخش آموزش و پیشگیری این مجمع در سه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در راستای اهداف مجمع خیران سلامت بخش آموزش و پیشگیری این مجمع  آموزش‌های موثر برای گروه های مخاطب برگزار کرد که بیشترین کار برای سالمندان به منظور ارتقای توانمندی برای حفظ سلامتی بوده است.

صبا افزود: بکی از کارهای بزرگ سه سال گذشته مجمع خیران سلامت همدان، حمایت مالی یک خیر با پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت همراه سرا در بیمارستان بعثت شهر همدان بوده که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مجمع خیران سلامت علاوه بر خیران داخل استان  پیگیر  بهره گیری از ظرفیت خیران همدانی خارج از استان بوده که در این باره اقدام های موثر و ثمر بخشی انجام داده است.

رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین سلامت استان با اشاره به اینکه مرکز رادیو تراپی و شیمی درمانی مرکز جامع سرطان با همت خانواده فرشچیان راه اندازی شد، گفت:  به تازگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با حمایت های اداری مجمع خیران سلامت همدان برای ساخت باقی مانده مرکز جامع سرطان اقدام کرده است.

وی افزود: دکتر مجذوبی نقش قابل توجهی در اخذ مجوز دستیاری چشم‌پزشکی، راه‌اندازی بیمارستان اکباتان، تأسیس پژوهشگاه ابن‌سینا و توسعه حوزه پژوهشی استان ایفا کرده است.

صبا در ادامه، با اشاره به جایگاه علمی و اخلاقی دکتر مجذوبی، از وی به‌عنوان یکی از حامیان همیشگی خیرین سلامت استان یاد کرد و حضور فعال او را در این عرصه ستود.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه دکتر مجذوبی در طی سال‌های تصدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: ایشان در دوران مسئولیت خود تحولات چشمگیری در حوزه بهداشت ، درمان، تحقیقات و فناوری  استان ایجاد کردند و با نگاه ویژه خود به نیازهای جامعه، گام‌های مؤثری در  راستای بهبود و توسعه زیرساخت‌های درمانی برداشتند.

  رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان افزود: مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با مجمع خیرین سلامت یکی از عوامل کلیدی در پیشبرد پروژه‌های عام‌المنفعه و ارتقای خدمات درمانی استان بوده است.

صبا خاطرنشان کرد: حمایت‌های دکتر مجذوبی از پروژه‌های خیریه‌ای در حوزه سلامت و فراهم‌آوری امکانات لازم برای اجرای این پروژه‌ها، نقش بسزایی در تسهیل دسترسی عموم مردم به خدمات درمانی ایفا کرده است.

افق‌های روشن سلامت با تأسیس پارک علم و فناوری استان

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان هم  با اشاره  به نقش کلیدی مجمع خیرین سلامت در بهبود وضعیت سلامت و آرامش روانی جامعه، گفت: مشارکت این مجمع موجب تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان شده است.

وی با بیان اینکه در آبان ۱۴۰۰ همزمان با اوج شیوع کرونا مدیریت خود را در  دانشگاه علوم پزشکی آغاز کردم، افزود: از همان ابتدا با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه تصمیم گرفتیم که پاندمی کرونا مانعی برای فعالیت‌های ما نباشد.

به گفته وی آموزش دانشجویان پس از یک دوره آموزش غیر حضوری، مجازی و افت کیفیت آموزش پزشکی  مجدد به صورت حضوری بازگردانده شد .

مجذوبی با اشاره به اخذ مجوز پارک علم و فناوری سلامت، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰  محصول فناورانه در این مجموعه تولید می‌شود .

دکتر مجذوبی همچنین راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی و بیوبانک، کسب مجوز برای پارک علم و فناوری و تأسیس چهار پژوهشکده و یک پژوهشگاه را از  دیگراقدامات علمی برجسته دانشگاه دانست

توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و جذب نیروهای تخصصی

وی  با اشاره به ۲۷۰۰ نیروی انسانی  در  حوزه های مختلف در سه سال اخیر، گفت:  بعد از  ۱۴ سال در دولت سیزدهم بیمارستان اکباتان به بهره‌برداری و افتتاح رسید.

وی از آغاز ساخت همراه سراهای بیمارستان‌های بعثت و امام حسین (ع) در ملایر و انعقاد قرارداد برای همراه سرای بیمارستان قلب فرشچیان خبر داد و افزود: این اقدامات را گامی در راستای ارائه خدمات بهتر به بیماران و خانواده‌ آنان می‌توان برشمرد.

ارتقای رتبه در ساخت خوابگاه‌های متأهلی و افتتاح موزه تاریخ پزشکی

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه به دستاوردهای دانشگاه در زمینه خوابگاه‌های متأهلی اشاره کرد و گفت: با کمک مجمع خیرین سلامت موفق شدیم که رتبه دوم در زمینه خوابگاه متأهلی را به دست بیاوریم که با ساخت ۲۰ واحد دیگر می‌توانیم جایگاه رتبه نخست در کشور را به دست آوریم.

دکتر مجذوبی افزود: از ۲۲ خوابگاهی که در گذشته کلنگ زنی شده بود  خوابگاه ریحانه دو به عنوان اولین خوابگاه در دولت سیزدهم مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی همچنین از افتتاح موزه تاریخ پزشکی همدان به‌عنوان اقدامی بی‌نظیر یادکرد و خاطرنشان کرد: این مجموعه تاریخی فرهنگی برای نمایش پیشینه پزشکی همدان و الهام‌بخشی به نسل‌های آینده طراحی شده است.

اقدامات ویژه در حوزه اورژانس و بهبود خدمات درمانی

دکتر مجذوبی از اخذ مجوز استخدام ۱۰۰ نیروی اورژانس و خرید سه دستگاه موتورلانس برای بهبود خدمات اورژانس در استان خبر داد و افزود: با این اقدامات و اورژانس هوایی که در اختیار دانشگاه وجود دارد، خدمات درمانی سریع و باکیفیت را به بیماران ارائه می‌دهیم ضمن اینکه  همه شهرستان‌های استان نیز اکنون دارای پد بالگرد هستند و ظرفیت‌های اورژانسی افزایش‌یافته است.

دستاوردهای پزشکی در درمان ناباروری در سه سال اخیر
 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز سطح دو ناباروری و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک مرکز دیگر در کبودرآهنگ، این اقدامات را بخشی از تلاش دانشگاه برای ارائه خدمات تخصصی به بیماران دانست.

دکتر مجذوبی با اشاره به افتتاح آزمایشگاه ژنتیک و خرید دستگاه پت اسکن برای بهبود دسترسی بیماران به تجهیزات پیشرفته پزشکی در استان گفت: این خدمات در راستای بهبود شرایط بیماران و افزایش کیفیت درمان در استان همدان فراهم شده‌اند.

  وی با اشاره به مرکز جامع سرطان همدان گفت: در مذاکرات مختلف تلاش شد تا با بنیاد  فرشچیان بنیان مرحوم فرشچیان برای تداوم همکاری در ساخت  مرکز جامع سرطان به توافق برسیم  اما به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش هزینه های ساخت، این بنیاد از ادامه مشارکت و تامین اعتبار در پروژه منصرف شد.

  این متخصص عفونی و رئیس سابق دانشگاه علوم پشکی همدان  خاطرنشان کرد: به همین دلایل پس از یک سال تلاش  در خصوص  تلاش برای ادامه همکاری  با بنیاد فرشچیان نهایتا ادامه پروژه  با تامین اعتبار از محل سفر  رییس جمهور به همدان ایجاد  و مراحل ساخت به سرعت  در حال پیگیری است.

دکتر مجذوبی افزود: در حال حاضر، مرکز جامع سرطان در بخش پرتودرمانی با حداقل هزینه به بیماران خدمات ارائه می‌دهد و هدف این است که با تکمیل بخش‌های دیگر مرکز، خدمات کامل‌تری در حوزه درمان سرطان به مردم استان همدان و استان‌های همجوار ارائه شود.

به گزارش ایسنا، در این دیدار دکتر محمد صادق صبا، به نمایندگی مجمع خیرین سلامت استان همدان، با اهدای لوح سپاس به دکتر مجذوبی، از پیگیری‌های متعهدانه و خدمات وی در مسیر ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی استان قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha