• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080705181
  • منبع : نمایندگی فارس

مشاور معاون وزارت میراث فرهنگی:

بافت تاریخی شیراز میزبان برنامه‌های میراث فرهنگی می‌شود

بافت تاریخی شیراز میزبان برنامه‌های میراث فرهنگی می‌شود

ایسنا/فارس دبیر جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در راستای اجرای این جشنواره در بافت تاریخی شیراز و همچنین گذر حافظ خبر داد.

علیرضا تابش امروز، ۷ آبان در نشست مشترک مدیریت شهری شیراز و میراث فرهنگی که در استای جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره در ابعاد مختلف هنری، مسابقات عکاسی، فیلم، موسیقی، شعر، ادبیات، نقاشی و ... برگزار می‌شود، اظهار کرد: شیراز به عنوان میزبان این جشنواره شاهد اجرای برنامه‌های غنی و پرمحتوایی از جمله اجرای برنامه‌های شهری متناسب با سیاست‌های جشنواره در بافت‌های تاریخی و گذر حافظ و همچنین رخدادهای غزه و مقاومت خواهد بود.

وی افزود: شهرداری شیراز می‌تواند با اجرای تورهای ویژه شهری در شبکه محله محور و مناطق شهری ضمن برقراری شور و نشاط اجتماعی در مشارکت و همراهی مردم و تشویق به حضور در جشنواره مشارکت کند.

مشاور معاون میراث فرهنگی کشور به تمهیداتی نظیر حمایت و مساعدت در تبلیغات شهری، ناوگان حمل‌ونقل، اجراهای خیابانی نقالی کودکان و پویش میراث‌بانان آینده، برپایی بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع دستی، اهدای جایزه ویژه شیراز و میزبانی از میهمانان داخلی و خارجی جشنواره پرداخت‌.

وی میزبانی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی را به عنوان یک رخداد بزرگ فرهنگی شایسته کلان‌شهر شیراز دانست و گفت: استان فارس با بیش از ۳ هزار اثر ثبت شده در فهرست ملی و آثار ثبت جهانی این قابلیت را دارا بوده که میزبانی این رخداد بزرگ فرهنگی را بر عهده داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در این نشست با تقدیر از همراهی و مساعدت شهرداری شیراز برای برگزاری این جشنواره گفت: تبلیغات شهری نقش موثری در برگزاری این جشنواره بین‌المللی دارد و شهرداری شیراز در این خصوص می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

محمد ثابت اقلیدی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در طراحی پوسترهای جشنواره دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید شهدای فارس توجه ویژه داشته و آرم این کنگره را در بنرهای جشنواره درج کرده است و این بنرها در مقابل هتل‌ها، ادارات و سازمان‌ها نصب می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر برگزاری رویدادها گفت: یکی از اصول موفقیت در گردشگری، برگزاری رویدادهاست، معرفی جاذبه‌ها با رویدادها موثرتر به انجام می‌رسد و جشنواره چندرسانه‌ای فرصت مطلوبی در این خصوص است.

برپایی رویدادهای جشنواره در ۶ شهرستان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: این جشنواره شامل ابعاد گسترده‌ای است و علاوه بر شیراز رویدادهایی در نظر گرفته شده که در ۵ شهرستان دیگر استان برگزار خواهد شد.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: هدف از برگزاری  این جشنواره ارتقای سطح آگاهی عموم در خصوص میراث ملموس و ناملموس است و جشنواره همچنین در معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کشور و بازارسازی در حوزه گردشگری موثر است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های غنی فارس بیان کرد: بیشترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کشور در فارس قرار دارند و این جشنواره فرصت معرفی هرچه بهتر این آثار را فراهم می‌کند.

مشاور استاندار فارس نیز در این نشست گفت: در این جشنواره، هنرمندان عرصه انیمیشن، موسیقی، تئاتر، نمایش، شعر، ادبیات، خبر و صدا و سیما و ... آثاری را که از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ثبت و ضبط کرده‌اند، در جشنواره شرکت داده‌اند و تاکنون بیش از ۳ هزار اثر فاخر از هنرمندان دریافت شده که پس از داوری از برگزیدگان این آثار تجلیل خواهد شد.

محمدباقر کشفی اعلام کرد: حدود ۱۰۰۰ اثر در جایزه ویژه شیراز در حال داوری است که از منتخبان این آثار تجلیل به عمل می‌آید.

وی با اشاره به برگزاری پیش رویدادهای جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی هم اظهار کرد: برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی در زمینه عکاسی، پوسترسازی، فوتو ماراتن و ..‌. از جمله آن‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha