• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403080705099
  • خبرنگار : 50673

ژئوپارک قشم نمونه موفق دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی

ژئوپارک قشم نمونه موفق دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی

ایسنا/هرمزگان مدیر ژئوپارک جهانی قشم از آغاز فصل جدید همکاری‌های بین‌المللی این ژئوپارک خبر داد و گفت: ژئوپارک های جهانی ججو در کره جنوبی و دونگ وان در ویتنام از جمله مناطقی هستند که رایزنی‌های لازم به منظور افزایش همکاری‌های مشترک با آنها انجام شده است.

سجاد اشگرف -مدیر ژئوپارک جهانی قشم- امروز دوشنبه ۷ آبان ماه، با اعلام این خبر بیان کرد: فعالیت‌های شبکه‌ای و همکاری‌های مشترک با شرکای بین‌المللی یکی از اصول اساسی در ژئوپارک‌های جهانی یونسکو است.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها با هدف تبادل تجربیات و دستاوردها به منظور بهبود کیفیت عنوان ژئوپارک‌های جهانی یونسکو و زندگی مردمی که در مناطق میزبان ژئوپارک زیست می‌کنند، انجام می‌شود.

اشگرف افزود: از همین روی در حاشیه هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه ژئوپارک های آسیا و اقیانوسیه که به میزبانی ژئوپارک کائوبانگ ویتنام انجام شد، مذاکرات و جلسات موثری در خصوص افزایش همکاری‌های بین‌المللی بین هیات اعزامی از ژئوپارک جهانی قشم و مدیران ژئوپارک های جهانی دونگ وان ویتنام و ججو کره جنوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: در این جلسات به مفاهیم مشترکی برای انعقاد تفاهم‌نامه در راستای افزایش همکاری‌های شبکه‌ای دست یافتیم و در نهایت مقرر شد پس از تهیه پیش نویس متن تفاهم‌نامه با همکاری دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، کره جنوبی و ویتنام، در زمستان پیش رو هیات‌هایی از این مناطق به جزیره قشم سفر داشته باشند و ضمن بازدید از ظرفیت‌های ارزشمند جزیره، تفاهم نامه به امضا برسد.

اشگرف در پایان خاطرنشان کرد: از جمله موارد مدنظر تفاهم‌نامه‌های فی مابین، تبادل گردشگر بین ژئوپارک‌ها، همکاری‌های مشترک در زمینه آموزش و توانمندسازی جامعه محلی و ترویج و توسعه دانش بومی در راستای دستیابی به توسعه پایدار است.

به گزارش ایسنا، هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه ژئوپارک‌های آسیا و اقیانوسیه، با هدف تبادل تجربیات در اجرای بهتر و مؤثرتر فعالیت‌ها، توسعه و حفظ ارزش‌ ژئوپارک‌های جهانی، معرفی پتانسیل‌ها، ارزش‌ها و نقاط قوت و همچنین گسترش همکاری کشورها، با حضور بیش از ٨٠٠ نماینده از ژئوپارک‌های جهانی و کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha