• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403080704822
  • منبع : پایگاه‌های خبری

قابل توجه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان!

قابل توجه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان!

رهبر انقلاب، به همان اندازه که برای امنیت مرزها و امنیت کف جامعه اهمیت قائل است به همان اندازه برای امنیت روانی جامعه دغدغه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از جهان نیوز: رهبر انقلاب، دیروز در دیدار خانواده‌های شهدای امنیت یک بار دیگر به موضوع مهم امنیت روانی اشاره کردند و فرمودند: «آن کسانی هم که درباره‌ی فضای مجازی ــ که حالا مکرر اسمش آورده می‌شود و بحث می‌شود و مانند اینها ــ می‌خواهند تصمیم‌سازی کنند و تصمیم‌گیری کنند، به این بُعد قضیه توجه کنند. توجه کنند که چطور ممکن است در فضای مجازی، یک تحلیل غلط، یک خبر غلط، یک برداشت غلط از یک مسئله مردم را دچار اضطراب کند، دچار تردید کند، دچار ترس کند. اینها چیزهایی است که امنیت روانی جامعه را از بین می‌برد».
 
چند نکته در این زمینه بخوانید:
 
یک: این چندمین بار است که رهبر انقلاب در مورد موضوع بسیار مهم امنیت روانی سخن می گویند. برای مثال، ایشان تیرماه ۱۴۰۱ در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه فرمودند: «یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیت روانی داشته باشند. امنیت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرف هراس‌افکننده‌ای در ذهن‌ها پخش نشود. حالا تا دیروز فقط روزنامه‌ها بودند که این کارها را می کردند، حالا فضای مجازی هم اضافه شده».
 
همچنین ایشان تیرماه ۱۴۰۲ دوباره در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه در مورد امنیت روانی فرمودند: «... اینکه یک عده‌ای آنجا بنشینند و با استفاده از فضای مجازی یا غیرمجازی مدام روی اعصاب مردم راه بروند و امنیت ذهنی مردم را به هم بزنند، مردم را بترسانند و مانند این‌ها، خب این خلاف مقتضای احیای حقوق عامه است و قوه‌ی قضائیه باید وارد بشود ...»
 
دو: رهبر انقلاب، به همان اندازه که برای امنیت مرزها و امنیت کف جامعه اهمیت قائل است به همان اندازه برای امنیت روانی جامعه دغدغه دارد. به طور کلی، فضای حقیقی و فضای مجازی دو چیز جدای از هم نیستند و هر دو در یک راستا تعریف می شوند. ایشان دیروز فرمودند: «مسئولان کشور همچنان که امنیت اجتماعی و امنیت کوچه و بازار و امنیت مرز و امنیت خانه‌های مردم را موظفند حفظ کنند، امنیت روانی مردم را هم موظفند حفظ کنند».

 
سه: موضوع امنیت روانی حتی در شرایط عادی و در زمانی که جنگ سخت نیست بسیار اهمیت دارد؛ چه برسد به شرایط فعلی که با دشمنان در حال مبارزه مستقیم در عرصه جنگ سخت هم هستیم. از همین رو، حساسیت این موضوع بیش از پیش خواهد بود.
 
چهار: وقتی بحث «تصمیم گیری» و «تصمیم سازی» مطرح می‌شود، پای دستگاه‌ها و قوای سه گانه کشور از دولت و قوه قضائیه گرفته تا مجلس شورای اسلامی به میان می‌آید. همچنین، هم شورای عالی فضای مجازی، هم شورای عالی امنیت ملی و هم از جهاتی شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه دارند که در مورد بحث امنیت روانی در فضای مجازی به صورت جدی فعالیت داشته باشند.
 
پنج: رئیس جمهور در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی که در دولت چهاردهم برگزار شد، اشاره کرده است که دولت چهاردهم به دنبال اجرای قانون است و حتماً قانون را اجرا خواهد کرد. بر همین اساس، دولت موظف است که از طریق نهادهای زیر مجموعه خود و با تکیه بر قانون، موضوع امنیت روانی را مود توجه ویژه قرار دهد.

شش: رهبر انقلاب فرمودند: «اگر امنیت در جامعه نباشد، هیچ چیزی نیست؛ نه اقتصاد هست، نه علم هست، نه پیشرفت هست، نه خانواده هست. امنیت، در واقع، زیربنای همه‌ی وسیله‌ها و راه‌های پیشرفت یک ملت و یک کشور است؛ امنیت این‌جور است. آرامش روانی جامعه ناشی از امنیت است؛ امکان تحصیل و پیشرفت جوانان ناشی از امنیت است».

بنابراین، برای پیشرفت در عرصه‌های گوناگون و عدم ایجاد اختلال در مسیر جامعه، ضروری است که به موضوع امنیت و آرامش روانی مردم هم توجه خاص داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha