• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080704744
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس سازمان سیما، منظر شهرداری خبر داد:

نصب تمثال ۳۰۰۰ شهید در شیراز

نصب تمثال ۳۰۰۰ شهید در شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از نصب تمثال ۳ هزار شهید این کلان‌شهر در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس خبر داد.

حمید کشتکار امروز، ۷ آبان در نشست شهرداری شیراز با اعلام این مطلب گفت: طی دو سال گذشته برای مرمت و نوسازی تمثال‌های شهدا در شیراز کارگروهی با محوریت این سازمان و با عضویت نمایندگانی از شورای شهر، شهرداری، سپاه فجر، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از پیشکسوتان و سرداران دفاع مقدس تشکیل شد.

وی افزود: در این کارگروه بنا شد تمثال شهدا در یک قالب طراحی و نصب شده که هم مناسب و هم ماندگار باشد و قرار است تمامی تمثال مبارک ۳ هزار شهید شهر شیراز بر روی این تابلوهای فلزی نصب شود.

کشتکار بیان کرد: این اقدامات در راستای پاسداشت مقام شهدا و زمینه‌سازی و آماده‌سازی این شیراز برای برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس بوده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز از جمله مشکلات و روند کند نصب تمثال شهدا را تأسیسات شهری، جانمایی مناسب و استعلام از تمام دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: سردیس شهدای شاخص استان نیز در دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقاشی دیواری و دیوارنگاره تمثال مبارک شهدا حدود ۱۸ نقطه شهر شیراز به مساحت بیش از ۵ هزار مترمربع نیز در حال انجام است، افزود: سامانه مدیریت تمثال مبارک شهدا با نام سامانه شاهد با همکاری سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهری و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری راه‌اندازی شده است.

کشتکار با اشاره به نام‌گذاری پل‌ها و تقاطع‌های شیراز نیز گفت: حدود ۱۲ پل و تقاطع و تونل‌ به نام شهدا نام‌گذاری و در ساخت و دو تابلوی بزرگ نور و سایه تمثال مبارک شهید آوینی و شهید دوران بر روی ساختمان قطار شهری نصب شده که در شب نمای زیبا و فاخری دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز همچنین به نورپردازی المان‌های موشک، پهپاد و ماکت قدس شهدا در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید فارس اشاره کرد و از جانمایی ۱۵ هزار گلدان گل در نمایشگاه بین‌المللی محل برگزاری دومین کنگره خبر داد و افزود: گلدان بزرگ‌مقیاس نصب و پرچم بزرگ‌مقیاس با آرم دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان که در ۴ نقطه در شهر شیراز نیز به اهتزاز درآمده است.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات این سازمان رویداد کاشت درخت نهال فاطمی با حضور مادران شهدا بوده که در روز درخت‌کاری سال گذشته با همت شهرداری شیراز و سپاه فجر فارس در راستای دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید فارس انجام و بوستان شهدا با ۱۵۰۰ درخت احداث شده است‌.

 کشتکار گفت: ۴۰ هزار اصله نهال مزین به نام شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع) بین شهروندان مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز توزیع شد و برنامه کاشت بذر هم در جوار قبور مطهر شهدای گمنام،  پردیس ارم دانشگاه شیراز و مکان‌های دیگر انجام گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha