• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403080704705
  • خبرنگار : 50105

با کاهش سود شرکت‌های صنعتی

اقتصاد ۱۸ تریلیون دلاری چین به دست‌انداز رسید

اقتصاد ۱۸ تریلیون دلاری چین به دست‌انداز رسید

سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه سپتامبر با سرعتی سریع‌تر از یک ماه قبل کاهش یافت، زیرا فشارهای کاهش تورم قدرت مالی شرکت‌ها را کاهش داده است.

به گزارش ایسنا، اداره ملی آمار چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سود صنعتی ماه گذشته در شرکت‌های بزرگ چینی پس از افت ۱۷.۸ درصدی در ماه اگوست، ۲۷.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. سود در ۹ ماهه سال نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ کاهش ۳.۵ درصد  داشته است.

سود صنعتی معیاری کلیدی از سلامت مالی کارخانه‌ها، معادن و شرکت‌های تامین کننده انرژی است که می‌تواند بر تصمیمات سرمایه‌گذاری آنها در ماه‌های آینده تأثیر بگذارد. سودهای ضعیف‌تر نماد چالش‌های پیش روی اقتصاد ۱۸ تریلیون دلاری چین شد و اقداماتی مانند کاهش نرخ بهره را از اواخر سپتامبر انجام داد.

بالاترین نهاد قانونگذاری این کشور در روزهای ۴ تا ۸ نوامبر در پکن جلسه ای را برگزار می‌کند تا سرمایه‌گذاران تایید محرک‌های مالی بیشتر برای احیای رشد را نظاره گر باشند. سرمایه‌گذاران به‌دنبال محرک‌های جدید در قالب استقراض و مخارج عمومی بیشتر بوده‌اند، اما نظرات در مورد تحقق این امر در سال جاری متفاوت است.

بلومبرگ اعلام کرد که تشدید تورم در قیمت‌های تولیدکننده، علی‌رغم رشد سریع‌تر تولید صنعتی، احتمالاً باعث کاهش درآمد شرکت‌ها شده است. قیمت‌های کارخانه در ماه سپتامبر برای بیست و چهارمین ماه متوالی کاهش یافت و کاهش اخیر شتاب گرفت و منعکس کننده تقاضای ضعیف داخلی بود.

رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم با وجود نشانه‌های بهبود در ماه سپتامبر، از جمله عملکرد بهتر صنعتی و افزایش مصرف، کند شد. رشد اقتصادی در دوره جولای تا سپتامبر ۴.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بود که پایین‌ترین سرعت از مارس ۲۰۲۳ بود. رشد بخش فناوری نشانه‌های امیدی را برای اقتصاد به همراه داشته است و بر اساس گزارش اداره آمارچین، سود تولیدکنندگان این صنعت در ۹ ماه اول ۶.۳ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha