• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080604471
  • خبرنگار : 71592

پیام‌ یمن به غرب و اسرائیل با موشک هایپرسونیک

پیام‌ یمن به غرب و اسرائیل با موشک هایپرسونیک

یمن قابلیت‌های موشکی خود را ارتقا داده تا جایی که قادر است پایگاه‌های آمریکا را در منطقه هدف قرار دهد؛ موضوعی که نگرانی واشنگتن، لندن و رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

به گزارش ایسنا، در بحبوحه اشاراتی مبنی بر امکان انجام عملیات با موشک‌های جدید از سوی یمن علیه رژیم صهیونیستی، رسانه یمنی عنوان کرد که «نیروهای مسلح یمن اکنون دارای سامانه‌های بازدارندگی ساخت داخل با قابلیت‌های پیشرفته هستند».

خبرگزاری سبا در این گزارش که حاوی پیام‌های متعددی به دشمنان صهیونیستی و آمریکایی بود، نوشت: یمن امروز دارای زرادخانه موشکی پیشرفته است و همچنان در حال تولید سامانه‌های پیشرفته موشک‌های تهاجمی از جمله موشک‌های هایپرسونیک با قابلیت‌های بالا و فناوری مدرن است. سلاح بازدارنده راهبردی جدید، یمن را به اولین کشور عربی تبدیل می‌کند که این سلاح راهبردی با کیفیت را تولید می‌کند.

این خبرگزاری گزارش کرد موشک‌های هاپیرسونیک در صدر فهرست مهم‌ترین سلاح‌های بازدارنده راهبردی قرار دارند که توازن قوا را تغییر خواهد داد و پس از موفقیت روسیه، چین، ایران و کره شمالی در تولید چنین فناوری‌های موشکی با دقت بالا، اکنون یمن با توجه فراوان رهبری جنبش انصارالله به عرصه ساخت این نوع از موشک‌ها ورود کرده و نسل‌هایی از موشک‌های بالدار و نقطه‌زن را توسعه داده است.

پیام‌ یمن به غرب و اسرائیل با موشک هایپرسونیک
موشک هایپرسونیک فلسطین ۲

موشک هایپرسونیک و نگرانی در اردوگاه غرب

بر اساس گزارش خبرگزاری سبا، موشک هایپرسونیک ساخت یمن دارای قابلیت‌های فوق‌العاده است، برد آن تا ۲۱۵۰ کیلومتر می‌رسد، با سوخت جامد در ۲ مرحله عمل می‌کند، دارای فناوری رادارگریزی و سرعتی تا ۱۶ ماخ است که آن را قادر می‌سازد جدیدترین سیستم‌های پدافند هوایی از جمله گنبد آهنین را دور بزند و همچنین قابلیت مانور بالا و اثربخشی زیادی در نفوذ پدافند هوایی دارد.

در این گزارش آمده است: توسعه توان موشکی یمن باعث نگرانی واشنگتن، لندن و دشمن صهیونیستی شده است و ورود یمن به باشگاه مسابقه تسلیحات موشکی بین‌المللی این امکان را به آن می‌دهد تا موازنه قوا و قوانین بازدارندگی را در منطقه به ویژه با جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا و انگلیس علیه فلسطین، لبنان و به طور کلی محور مقاومت تغییر دهد. 

سبا در ادامه گزارش کرد بهره‌مندی یمن از موشک‌های هاپیرسونیک آمریکا را متعجب کرد تا جایی که آسوشیتدپرس از «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون نقل کرد: «هیچ اطلاعی از اینکه حوثی‌ها موشک‌های هاپیرسونیک داشته باشند، نداریم». با این حال، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت «حوثی‌ها یک موشک میان‌برد جدید را آزمایش کردند» اما نوع آن را مشخص نکرد.

پیام‌ یمن به غرب و اسرائیل با موشک هایپرسونیک
حمله موشکی یمن به تل‌آویو

تحولات بزرگ و جدید در صنایع نظامی یمن

در گزارش خبرگزاری سبا آمده است یمن ثابت کرد که این نوع موشک‌ها را در اختیار دارد و به تلاش واشنگتن برای تکذیب اخبار در اختیار داشتن آن‌ها پاسخ داد و صنعا نیز ابتکار عمل را برای هدف قرار دادن تل‌آویو به دست گرفت.

سبا در این گزارش با اشاره به «وجود تحولات بزرگ و جدید در صنایع نظامی یمن»، نوشت: «غافلگیری ارتش یمن هنوز کامل نشده و اتفاق بزرگتری در راه است». 

در پایان گزارش سبا آمده که «در اختیار داشتن موشک‌های هایپرسونیک یمن به همان اندازه که یک دستاورد نظامی برای نیروهای ملی در صنعا محسوب می‌شود، پیامی برای نیروهای سلطه طلب و استکبار جهانی و گماشته‌های آن‌ها در منطقه است مبنی بر اینکه یمن می‌تواند حملات قدرتمندی را علیه آن‌ها انجام دهد؛ کسی که کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی را در دریای سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند هدف قرار داد، می‌تواند با موشک‌های هایپرسونیک به پایگاه‌های نظامی آمریکا ضربه بزند و نقشه منطقه را به نفع محور مقاومت دوباره ترسیم کند و به این ترتیب قوانین بازدارندگی را در منطقه تغییر دهد».

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۲۲:۱۷

احسنت بر دلاور مردان یمن

avatar
دیروز ۲۲:۴۸

انصارالله یمن،خداوندپشت وپناهتون