• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403080604350
  • خبرنگار : 71616

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اعلام کرد

برای هر خودروی وارداتی، ۱۳.۳ نفر رقابت می‌کنند/ آزادسازی وجوه بلوکه شده از ۸ آبان ماه

برای هر خودروی وارداتی، ۱۳.۳ نفر رقابت می‌کنند/ آزادسازی وجوه بلوکه شده از ۸ آبان ماه

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت از ثبت نام حدود ۸۰ هزار نفر تا این لحظه، در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برای طرح جاری که با هدف عرضه بیش از ۶۰۰۰ دستگاه اجرایی شده است، خبر داد و اعلام کرد که پس از پایان مهلت ثبت‌نام در ۷ آبان ماه وجوه بلوکه شده مشتریان از سه‌شنبه آزاد و قابل برداشت است.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی در گفت‌وگویی در رابطه با طرح جاری عرضه خودروهای وارداتی که پنج روز ثبت‌نامی را پشت سر گذاشته و تا فردا ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در طرح یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند و تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه فردا شب (دوشنبه هفتم آبان ماه) این امکان برای متقاضانی که در موعد مقرر (تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۵ آبان ماه) اقدام به تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن وجه مورد نظر کرده‌اند،   وجود دارد که با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، از بین ۲۱ مدل خودرو عرضه شده، پنج اولویت خود را انتخاب کنند.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با زمان قرعه‌کشی این طرح و زمان آزاد شدن وجه بلوکه شده، اعلام کرد: قرعه‌کشی طرح مذکور روز چهارشنبه (۹ آبان ماه) انجام می‌شود و پس از آن، متقاضیان منتخب به شرکت‌های خودروساز معرفی خواهند شد. بلافاصله پس از پایان مهلت ثبت‌نام، از روز سه‌شنبه (هشت آبان ماه) ۵۰۰ میلیون تومان مسدود شده نزد بانک‌ها، آزاد و قابل برداشت است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ۶۰۰۰ خودروی وارداتی عرضه شده که بر اساس آیین‌نامه، حداکثر زمان تحویل خودروها چهار ماهه پیش‌بینی شده است.

ضیغمی در رابطه با امکان تمدید مهلت ثبت‌نام تاکید کرد: با توجه به ظرفیت عرضه شده در این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی و تعداد افراد ثبت‌نامی، تاکنون ثبت‌نام به‌حد کافی انجام شده و نیاز به تمدید دیده نمی‌شود.

گفتنی است، کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) از روز ‌چهارشنبه (دوم آبان ماه) تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز دوشنبه (هفتم آبان ماه) این امکان را داشتند که ۲۴ ساعت پس از تعریف حساب وکالتی به نام خودروهای وارداتی نزد یکی از بانک‌های عامل مورد تایید سامانه و بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در این حساب، برای انتخاب پنج اولویت از میان ۲۱ مدل خودروی وارداتی عرضه شده از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اقدام کنند.

مهلت تعریف حساب وکالتی تا ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته (شنبه ۵ آبان ماه) در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha