• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403080604269
  • خبرنگار : 50294

یادواره ۶۹ شهید ورزشکار در کردستان برگزار شد

یادواره ۶۹ شهید ورزشکار در کردستان برگزار شد

ایسنا/کردستان بە مناسبت هفتە تربیت بدنی و ورزش، یادوارە ٦۹ شهید ورزشکار استان کردستان با حضور خانوادە شهدا و مسئولان و با همت ادارە ورزش و جوانان استان کردستان برگزار شد.

مهدی میرجلیلی امروز (ششم آبان) در یادوارە شهدای ورزشکار استان کردستان اظهار کرد: میدان ورزش میدان تربیت، هدایت، آموزش و میدان دشمن‌شناسی و خداشناسی و انسان‌شناسی است، امروز ورزشکاران ما باید قهرمانان دیروز خود را بشناسند، قهرمانان و مدال‌آورانی کە از سکوی قهرمانی، از شهرت و مدال گذشتند و مدالشان پلاک‌شان شد.

وی عنوان کرد: امروز شما مربیان ورزشی، ورزشکاران و قهرمانان مجاهدت و تلاشی کە باید در میدان رقابت و ورزش داشتە باشید کم‌تر از مجاهدت شهدا و رزمندگان نیست.

میرجلیلی بیان کرد: مجاهدت قهرمانان و ورزشکاران ما برای نشان دادن عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و بە اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران است، همان پرچمی کە شهدای عزیز ما برای حفاظت از آن جان خود را فدا کردند.

وی افزود: جامعە ورزش بیش از پنج هزار شهید در دوران دفاع مقدس در سراسر کشور تقدیم کردە است، کە بە تاسی از آموزەهای دین مبین اسلام و اسوە اخلاق نبی مکرم اسلام کە بە ما دفاع از مظلوم و ایستادگی و مقاومت در برابر ظالم را آموخت، بودە است.

میرجلیلی ادامە داد: ما بیست شهید از ادیان مختلف کلیمی، زرتشتی، آشوری داریم کە ورزشکار بودند اما در دفاع از این انقلاب جان خود را فدا کردند.

وی گفت: در این استان برای معرفی شهدا و انتقال پیام آن‌ها کمی کم‌کاری کردەایم و شهدای ما در استان کردستان در دو جبهە علیە رژیم عراق و کوملە و دمکرات جنگیدەاند و برای حفاظت از این آب و خاک جنگیدە است و یاد این شهدا تا بە ابد از ذهن مردم این خاک پاک نمی‌شود.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: امروز بە برکت خون شهدا، استان کردستان استوار، توام با مهربانی است و رشادتی همراە با غیرت و عزتی همراە باگذشت بە نمایش گذاشتە است و همانند نگینی در جغرافیای این مرز و بوم می‌درخشد.

وی عنوان کرد: حضور ما در مراسم بزرگداشت شهدا بە ورزش ما برکت، بە مربیان ما امید و بە ورزشکاران روحیە می‌دهد.

میرجلیلی افزود: ورزشکاران امروز درس جوانمردی و رشادت را از مکتب شهدا آموختند و با ورزش بە جنگ رژیم صفاک و کودک کش صهیونیستی رفتە است و همین کە با ورزشکاران رژیم صهیونیستی وارد رقابت و مسابقە نمی‌شوند خود پاسخ دندان‌شکنی بە این رژیم کودک‌کش است.

وی یادآور شد: یادوارە شهدا تنها نگهداشتن یاد و نام شهدا نیست بلکە تجدید میثاقی با ورزشکاران است.

رونمایی از قاب تمثال شهدا در اماکن ورزشی کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: گرامیداشت شهدا راهی برای زندە نگهداشتن یاد و خاطر این عزیزانی است کە امنیت و آرامش امروز را مدیون آن‌ها هستیم.

آمنە غلام‌ویسی اظهار کرد: از سال گذشتە تاکنون برنامەهای مختلفی برای گرامیداشت یاد و خاطرشهدای ورزشکار استان صورت گرفتە است کە یکی از این برنامەها برگزاری یادوارە شهدای ورزشکار استان بە مناسبت هفتە تربیت بدنی بودە است.

وی عنوان کرد: یکی‌دیگر از برنامەها چاپ کتاب زندگی شهدای ورزشکار بودە کە زندگینامە ٦٤ شهید ورزشکار استان در قالب کتاب چاپ و در سال ۱٤۰۲ از آن رونمایی شدە است.

غلام‌ویسی همچنین از رونمایی از قاب تمثال شهدا خبر داد و بیان کرد: این تمثال در اماکن ورزشی استان نصب می‌شود و با نصب این تمثال اماکن ورزشی ما با یاد و نام شهدا تطهیر خواهد شد.

وی ادامە داد: برنامه شاخص دیگر برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان بوده که امروز در حال برگزاری آن هستیم که زیرمجموعه کنگره گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵۳۵ شهید استان است.

غلام‌ویسی به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و خاطرنشان کرد: باید همیشه رهرو راه شهدا باشیم که راه سعادت و رستگاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha