• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080604264
  • خبرنگار : 50187

رئیس کل دادگستری اعلام کرد

کشف ۱۳۲۱ میلیارد تومان جرائم اقتصادی در استان کرمان

کشف ۱۳۲۱ میلیارد تومان جرائم اقتصادی در استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری ۴۲ پرونده به ارزش بالغ بر یک ۱۳۲۱ میلیارد تومان در حوزه مفاسد اقتصادی از سوی پلیس امنیت اقتصادی استان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۶ آبان ماه در جریان بازدید از مجتمع قضائی شهید قدوسی (ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی) استان کرمان اظهار کرد: در مجموع ۹۹ متهم در این زمینه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با جرائم و مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: بخش عمده پرونده‌های تشکیل شده در پلیس امنیت اقتصادی مربوط به فرار مالیاتی، تبانی  در معاملات دولتی، رشا و ارتشاء، اختلاس، رباخواری، تسهیلات غیرمجاز بانکی، اخلال در نظام اقتصادی، تعدی، پول‌شویی و زمین‌خواری بوده است.

حمیدی بیان کرد: بخش زیادی از تخلفات و جرائم مدیران و مردم در حوزه‌های اقتصادی ناشی از پایین بودن آگاهی آنان است زیرا هر فرد با اطلاع دقیق از حوزه مسئولیت‌های قانونی خود و نیز اطلاع از روند قانونی انجام معاملات و اقدامات اقتصادی می‌تواند از ارتکاب جرائم توسط خود و دیگران پیشگیری نماید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ارتقاء آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم تاکید و بیان کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی با مشارکت دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه قضایی به منظور ارتقاء آگاهی‌های مدیران می‌تواند زمینه بروز بسیاری از مفاسد و جرائم اقتصادی را برطرف کرده و از این مسیر زمینه تداوم فعالیت قانونمند مدیران فراهم شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی ضمن انجام مسئولیت خود در برخورد با جرائم و مفاسد اقتصادی به حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز توجه ویژه دارد؛ گفت: اطلاع‌رسانی درباره پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی در حوزه‌های مختلف بر اساس چارچوب‌های قانونی و پس از قطعیت احکام انجام خواهد شد.

اکبر مختاری رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این نشست ضمن اشاره به اینکه ماهیانه به طور متوسط ۱۷۰ پرونده در شعب مجتمع قضایی قدوسی (ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی) وارد می‌شود، گفت: در این مجتمع موارد مربوط به مفاسد اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله کلاهبرداری، کلاهبرداری در فضای مجازی، ارتشاء، اختلاس و ... رسیدگی می‌شود.

وی تاکید کرد: عزم دستگاه قضایی در برخورد با جرائم به ویژه جرائم حوزه اقتصادی جزم است و در این مسیر همواره بر مبنای قانون و قاطعیت اقدام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha