• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080604163
  • منبع : نمایندگی فارس

معاون شهرداری مطرح کرد:

هوشمندسازی ۳۰ تقاطع شیراز/ مسیر سبز امدادی ایجاد می‌شود

هوشمندسازی ۳۰ تقاطع شیراز/ مسیر سبز امدادی ایجاد می‌شود

ایسنا/فارس معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: عملیات هوشمندسازی تقاطع‌های کلان‌شهر شیراز ادامه دارد و به‌زودی ۳۰ تقاطع شهر شیراز با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هوشمندسازی خواهد شد.

هادی شه‌دوست شیرازی امروز، ۶ آبان در نشست شهرداری شیراز با اعلام ایجاد «مسیر سبز امدادی» با هوشمندسازی تقاطع‌های این کلان‌شهر گفت: ۲۷ تقاطع مهم و حیاتی هسته مرکزی شیراز به سیستم هوشمند فرماندهی چراغ راهنمایی مجهز و به‌صورت هوشمند، ترافیک ورودی به هر تقاطع را با اولویت عبور خودروهای امدادی و خدمات‌رسانی در کمترین زمان ممکن به مددجویان، مدیریت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های نوین نقش اساسی در بهبود زندگی شهری دارد، اظهار کرد: پیشرفت فناوری موجب شده در بسیاری از کشورها راهکارهای نوینی برای کنترل و بهبود وضعیت ترافیک ارائه شود.

شه‌دوست شیرازی افزود: معضل ترافیک همواره به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم پیش روی خودروهای امدادی در کلان‌شهرها مطرح است؛ به‌طورقطع هرچه زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه کوتاه‌تر شود خسارت ناشی از آن نیز کمتر خواهد بود.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: درصدد پیدا کردن راهکاری اساسی به‌منظور کاهش زمان سفر خودروهای امدادی، ۲۷ تقاطع مهم و حیاتی هسته مرکزی شهر شیراز به سیستم هوشمند مدیریت فرماندهی چراغ راهنمایی مجهز شد و به‌صورت هوشمند ترافیک ورودی به هر تقاطع را با اولویت عبور خودروهای امدادی و خدمات‌رسانی در کمترین زمان ممکن به مددجویان، مدیریت می‌کند.

وی یادآور شد: طرح هوشمندسازی تقاطع‌ها با هدف کنترل ترافیک شهری به‌وسیله اندازه‌گیری شرایط فعلی ترافیک و مدیریت هوشمند ترافیک در تقاطع‌های صورت گرفته که خدمات‌رسانی به خودروهای امدادی را با سبز کردن چراغ‌های راهنما در مسیر عبور این خودروها در اولویت قرار داده است.

 شه‌دوست شیرازی افزود: در سامانه هوشمند تقاطع‌های برچسبی بانام مسیر سبز فعال می‌شود که به‌محض درخواست توسط تکنسین اورژانس یا امدادگران آتش‌نشانی، مسیر سبز در سامانه فعال و چراغ‌های راهنمایی توسط همکاران مرکز کنترل ترافیک شهرداری، در صورت قرمز بودن به رنگ سبز تغییر کرده و تا رد شدن آمبولانس‌ یا آتش‌نشانی به رنگ سبز باقی خواهد ماند تا در کمترین زمان ممکن خدمت‌رسانی به مددجویان یا حادثه دیدگان انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha