• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403080604154
  • خبرنگار : 50046

/گزارش/

از دل‌هایی که گرما می‌بافند تا گردنبندهای همدلی که به گردن دوستی آویخته شد

از دل‌هایی که گرما می‌بافند تا گردنبندهای همدلی که به گردن دوستی آویخته شد

ایسنا/خراسان شمالی این روزها حلقه وفاق خراسان شمالی بر دستان مردم غزه و لبنان است. قلب‌های با اراده مردم استان با همیاری بچه مسجدی‌ها، در پویش نصر مقاومت، ایستگاه‌های جمع آوری کمک برای یاری مردم ستمدیده غزه و لبنان برپا کردند و ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، کمک‌های خود را به سرزمین‌های اشغالی فرستادند.

یک سال گذشته از تاریخ قد علم کردن و ایستادن، طوفان الاقصی و سال‌ها گذشته از حکایت فرو نریختن‌ها و داستان قلاب سنگ و اردوگاه و جنگ نابرابر و اشغال و تقلا و دود و آوار و شهادت ....

این روزها هر جا که هستی «غزه و لبنان» که می‌شنوی تصاویری در ذهنت قاب می‌شود که آوار آتش است روی جنازه‌هایی که اغلب کودکان زیر هفت سال را در خود پیچیده، مادرانگی‌هایی ناتمام و پدرانی پایدار، با عطری از ایستادن و تن‌هایی که برای وطن بر خاک افتادند، اما زانو خم نکردند آن‌ هم وقتی دشمن سلطه‌گر چنگ انداخته بر خیابان‌ها و خانه‌ها و درختان سبز را از ریشه می‌آورد، دشمنی که کارش پاک کردن پنجره‌ها و نور و روشنی و فرصت تماشای آرامش است و تا می‌تواند دست چروکیده و مستاصلش را فرو کرده در حلقوم زندگی و به زور و آتش و خون می‌خواهد آخرین نفس‌های زیستن را بیرون بکشد.

اما زندگی، همیشه در دست دوستی زنده است و نفس‌های ایستادن پای آزادی قدس و چشم انداز درخشان مسجد الاقصی هر روز آسمان غزه را روشن می‌کند. دوستی، زبان و مسلک و کیش و خاک نمی‌شناسد و ایرانی و مردم ایران اسلامی با ریشه‌های دوستی سر از خاک انسانیت بر می‌دارند و رو به نور تجلی قد می‌کشند.

مردم خراسان شمالی با مشت‌های ایستاده در برابر ظلم و باطل و با رمز دوستی، همراه پویش‌های مختلف مردمی شدند و هر کدام به وسع و توان خود قدم در راه حمایت از اهالی غزه و فلسطین و لبنان گذاشتند.

بچه‌های مسجد همراه دیگر قلب‌های پر تپش راه یاری را انتخاب کردند و به ایستگاه‌های جمع آوری کمک به غزه و لبنان می‌شتابند و از زیورآلات طلا و مبالغ نقدی و پوشاک و اقلام خوراکی را دسته دسته اهدا می‌کنند و هر روز اخباری از همدلی‌ها مخابره می‌شود.

بانوان در مساجد از جمله مسجد امام خمینی (ره) بجنورد دور هم جمع می‌شوند و برای فصل سرما و بی سرپناهی آوارگان فلسطینی و جنگ زدگان غزه، گرما می‌بافند و در رج‌های کلاه و شال به این مناطق می فرستند.

2

شیعه و سنی هم ندارد، همدلی رنگ اول این داستان است و مردم روستای تلفیقی سوخسو هاشم از روستاهای شهرستان مرزی راز و جرگلان، با همکاری بچه‌های مسجد و فعالان کانون فرهنگی هنری شهید «براتعلی حیدری» و پایگاه شهید صدوقی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ایستگاهی برای کمک رسانی به مردم فلسطین برپا شده و در پویش نصر - مقاومت مردم هرچه داشتند، قوطی‌های عسل، دوچرخه، پتو و اقلام گرمایشی و ... را در طبق اخلاص گذاشتند و در روز اول حدود ۲۰ میلیون تومان کمک از این روستا جمع آوری شد.

شهر و روستا هم ندارد، دور باشد یا نزدیک فرق نمی‌کند، دل‌ها همه داغدار رهبران اسطوره ساز و شهدای قدس است و تصاویر رنج آور غزه قلب‌ها را خراش می‌دهد، کانون مقاومت در روستای شهید آذرسای بجنورد و در شهرستان‌های دیگر صفی آباد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، مانه و سملقان، جاجرم نیز داستان، داستان کم نظیر همدلی است و آرزو، اهتزاز پرچم قدس بر فراز مسجد الاقصی و اقامه نماز جماعت آزادی در این مسجد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha