• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403080604133
  • خبرنگار : 71955

خدمات شاد همچنان «رایگان» است/ راه‌اندازی «کلاس‌های مجازی» در شاد، به‌زودی

خدمات شاد همچنان «رایگان» است/ راه‌اندازی «کلاس‌های مجازی» در شاد، به‌زودی

وزیر آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای، جزئیات استفاده از شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) را در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ اعلام کرد که طبق این بخشنامه، استفاده از خدمات پایه آموزشی شاد همچنان «رایگان» خواهد بود و به‌زودی سرویس «کلاس مجازی» نیز به امکانات این شبکه افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در بخشنامه‌ای بر نقش محوری شبکه شاد در نظام آموزشی کشور تأکید کرد.

در این بخشنامه که برای تمام واحدهای آموزشی سراسر کشور لازم‌الاجرا است، بر اهمیت فناوری در تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های باکیفیت تأکید شده است.

براساس این بخشنامه، استفاده از خدمات پایه آموزشی در چارچوب برنامه رسمی مصوب برای تمامی کاربران اعم از دانش‌آموزان، معلمان، مدیران، مربیان و خانواده‌ها «رایگان» خواهد بود و هیچ هزینه‌ای بابت ترافیک مصرفی دریافت نخواهد شد.

همچنین به‌زودی سرویس جدید کلاس مجازی در قالب خدمات افزوده به این پلتفرم اضافه خواهد شد.

در این بخشنامه بر حفظ حریم خصوصی کاربران تاکید شده است.

این در حالیست که تیم فنی شاد به هیچ وجه از کاربران اطلاعات شخصی درخواست نمی‌کند و از همه کاربران خواسته شده است تا از ارائه اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس خودداری کنند.

برخی از دیگر نکات این بخشنامه عبارتند از ممنوعیت استفاده از سایر پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی برای امور آموزشی و اداری، جمع‌آوری گروه‌کلاس‌های سال تحصیلی قبل تا ۱۰ آبان‌ماه و تشکیل گروه‌های جدید بر اساس اطلاعات سامانه سیدا، لزوم دریافت نسخه‌های به‌روز شده شاد صرفاً از درگاه رسمی shad.ir ، تأکید بر حفظ امنیت اطلاعات کاربران و منع درخواست اطلاعات شخصی، الزام مدیران مدارس به برگزاری کارگاه‌های آموزشی نحوه بهره برداری از شاد برای همکاران است.

براساس این بخشنامه، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول امور راهبری شبکه شاد بر حسن اجرای این دستورالعمل‌ها نظارت خواهد کرد و عملکرد مدیران در سطوح مختلف را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha