• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403080603993
  • خبرنگار : 71603

اقدام تشویقی روسیه برای جذب دانشجو

اقدام تشویقی روسیه برای جذب دانشجو

دولت روسیه برای جذب دانشجویان خارجی «بسته‌هایی تشویقی» جدیدی تعریف می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی نیوز، دولت روسیه قصد دارد در پنج سال آینده به عنوان بخشی از استراتژی خود با هدف گسترش نفوذ جهانی این کشور، جذب دانشجویان بین‌المللی - از جمله دانشجویان غرب - در دانشگاه‌های داخلی خود را تا بیش از ۴۰ درصد تسریع بخشد.

به گفته کنستانتین موگیلوسکی، معاون وزیر علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، تا سال ۲۰۳۰ میلادی، تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های روسیه باید به ۵۰۰ هزار نفر در مقایسه با ۳۵۵ هزار نفر فعلی افزایش یابد.

موگیلوسکی در سخنرانی خود در جلسه شورای عمومی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و علوم روسیه گفت که برای دستیابی به این هدف مهم است شرایطی ایجاد شود که طی آن با استعدادترین فارغ التحصیلان مدارس از کشورهای دیگر، موسسات آموزش عالی روسیه را برای ادامه تحصیل ترجیح دهند".

علاوه بر دانشجویان کشورهای شوروی سابق و آسیا، دولت روسیه امیدوار است که بتواند دانشجویان کشورهای غربی را نیز جذب کند و آماده است تا هزینه شهریه دانشجویان خارجی مستعد را از طریق یک طرح کمک هزینه به جای سیستم سهمیه بندی فعلی تامین کند.

پیش‌بینی می‌شود کمک‌های بلاعوض در قالب «بسته‌های» ویژه باشد و میزان آن به‌صورت موردی محاسبه شود. بودجه کلی این طرح که در سال ۲۰۳۰ به پایان می رسد، فاش نشده است.

موگیلوسکی گفت: دولت در حال کار بر روی ایجاد بسته های ویژه برای دانشجویان خارجی با پرداخت هزینه سفر به محل تحصیل، خوابگاه، بیمه درمانی و بورسیه است. علاوه بر این، برای ترویج تصویر مثبت از روسیه در عرصه بین المللی، حفظ کیفیت آموزش عالی در بالاترین سطح ضروری است.

علاوه بر این بسته‌ها، دولت افزایش سهمیه موجود محل‌های دولتی برای دانشجویان خارجی را در نظر خواهد گرفت که در حال حاضر حدود ۳۰ هزار محل برآورد می‌شود. به گفته برخی منابع، احتمال دو برابر شدن این سهمیه وجود دارد.

دولت همچنین برنامه‌هایی برای ایجاد آژانس‌های استخدامی ویژه دارد که به دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه‌های روسیه کمک می‌کند و یک "محیط آموزشی" ویژه ایجاد می‌کند که در آن به دانشجویان خارجی دوره‌هایی برای تحصیل - به زبان انگلیسی و روسی - ارائه می‌شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha