• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403080603987
  • خبرنگار : 90047

یک ایرانی عهده‌دار درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس در دنیا شد

یک ایرانی عهده‌دار درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس در دنیا شد

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی‌ ایران عهده‌دار درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس در دنیا شد و قرار است بر اساس قوانین و مقررات جدید، باشگاه‌های این رشته ورزشی از سال ۲۰۲۵ در ۴ سطح پلاتینیوم، طلایی، نقره‌ای و برنزی، مجوز فعالیت اخذ کنند.

به گزارش ایسنا، ایمان متقیان‌نژاد، نایب رییس کنفدراسیون جهانی پیلاتس و رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی‌ در مورد قوانین و مقررات درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس بر اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی این کنفدراسیون، اظهار کرد: با حضور ۷۷ کشور مختلف دنیا، جلسه وبیناری در این خصوص برگزار و برنامه‌های آینده کنفدراسیون جهانی پیلاتس در سال ۲۰۲۵، اعلام شد.

وی گفت: طرح توسعه و استانداردسازی باشگاه‌های پیلاتس در سراسر دنیا با رای اکثریت اعضا به بنده سپرده شد و قرار شد شاهد یکپارچه‌سازی استانداردها و ارائه بهترین خدمات به ورزشکاران باشیم.

نایب رییس کنفدراسیون جهانی پیلاتس با بیان این که بر اساس قوانین و مقررات درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس باشگاه‌ها به ۴ رده تقسیم بندی می‌شوند، اعلام کرد: به ترتیب باشگاه‌های پیلاتس قرار است به چهار رده باشگاه‌های پلاتینیوم، طلایی، نقره‌ای و برنزی، تقسیم می‌شوند.

باشگاه‌های پلاتینیوم پیلاتس

متقیان‌نژاد در مورد باشگاه‌های پلاتینیوم، توضیح داد: از جمله وجه تمایز این باشگاه‌ها این است که دارای حداقل ۱۰ ریفرمر، بادی کامپوزیشن آنالیزور، وسایل هیدروتراپی در استخر، حداقل ۶ مربی درجه یک با مدرک ماشین پیلاتس، یک پزشک تمام وقت و...هستند.  

باشگاه‌های طلایی

او هم‌چنین در مورد باشگاه‌های طلایی پیلاتس، خاطرنشان کرد: حداقل ۱۰ ریفرمر، حداقل ۴ مربی درجه یک با مدرک ریفرمر، حداقل ۲۰۰ متر فضا، یک ماسور تمام وقت و یک پزشک پاره‌وقت و...از جمله شاخص‌های باشگاه های طلایی پیلاتس است.

باشگاه‌های نقره‌ای

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در ادامه به باشگاه‌های پیلاتس با درجه بندی نقره‌ای اشاره و بیان کرد: ۱۰۰ متر فضا به بالا، ۲ مربی درجه ۲ با گواهی ریفرمر، حداقل ۲ ماشین ریفرمر و یک تخت از جمله مواردی است که در مورد باشگاه‌های نقره‌ای پیلاتس باید مدنظر قرار گیرد و در عین حال صرفا تمرین پیلاتس و آموزش پیلاتس مت، مجاز است.

باشگاه‌های برنزی

متقیان‌نژاد در خصوص باشگاه‌های برنزی پیلاتس نیز، اعلام کرد: در این باشگاه‌ها فقط تمرین مجاز است و هیچ آموزشی مجاز نیست؛ هم‌چنین داشتن یک مربی درجه ۳ از جمله مواردی است که باید از سوی باشگاه‌های برنزی پیلاتس مدنظر قرار گیرد و رشته‌های مجاز در این باشگاه‌ها شامل پیلاتس کلاسیک و مدرن، پیلاتس معلق، پیلاتس با تجهیزات کوچک، پیلاتس مت، پیلاتس کودکان و سالمندان است.

به گفته وی بر اساس قوانین و مقررات درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس، قرار است تمامی باشگاه‌های پیلاتس در دنیا بر اساس یک پروتکل فعالیت کنند و بر اساس تصمیم نمایندگان کنفدراسیون جهانی پیلاتس از سراسر دنیا، رتبه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha