• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080603927
  • منبع : نمایندگی فارس

استاندار فارس:

با خیران همکاری می‌کنیم

با خیران همکاری می‌کنیم

ایسنا/فارس استاندار فارس تأکید کرد که آنچه در حیطه اختیارات دارد را برای همراهی و همکاری خیران به کار گیرد.

حسینعلی امیری امروز، ۶ آبان‌ماه در نشست با هیئت مدیره مجمع خیرین تأمین سلامت فارس گفت: ماندگاری و تداوم فعالیت  ۲۲ ساله مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس به حسن عملکرد، سلامت کاری، رویکرد مستقل و مردمی این مجمع برمی‌گردد.

وی این موضوعات را رمز ماندگاری مجمع خیرین تأمین سلامت فارس دانست و افزود: وظیفه انسانی و اسلامی خود می‌دانم آنچه در حیطه اختیارات استاندار است، جهت همراهی و همکاری با خیرین به کار گیرم البته نه به عنوان وظیفه اداری بلکه به عنوان یکی از اعضای مجمع خیرین سلامت.

آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، رئیس هیئت امنای مجمع خیرین فارس نیز با اشاره به قدرشناسی مردم این استان گفت: سوابق خدمات استاندار جدید فارس در استان فراموش نشده و با ارزش است. ان‌شاءالله ایشان نفع مردم را سرلوحه کار قرار دهند.

رئیس کمیته حقوقی مجمع خیرین تامین سلامت فارس هم در این نشست با بیان اینکه این مجمع یک نهاد مدنی ارزشمند و خاستگاه سایر مجامع خیرین بوده است، گفت: انعقاد هزاران تفاهم‌نامه به صورت قانونی و اصولی موجب اعتمادسازی در مردم شده و باعث شده است مجمع خیرین سلامت به عنوان امین مردم فارس شناخته شود.

نادر مردانی افزود: کلیه نیات خیرین زیر نظر یک تیم از اساتید حقوق و قضات دادگستری در  قالب قراردادهای رسمی منعقد می‌شود و این موضوع سبب اعتمادسازی در بین خیرین و روند رو به رشد  فعالیت این مجمع شده است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز گفت: وقتی سازمان‌های خیریه بدون توقع کار می‌کنند، انتظار می‌رود دولت نیز برای همراهی با آنان بشتابد تا روند کارهای آنان تسهیل شود، به طور مثال برای خرید تجهیزات ارز در اختیار بیمارستان‌های خیریه مانند بیمارستانها دولتی قرار گیرد تا بتوانند تجهیزات را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند.

محمود تابنده افزود: بیمارستان‌های خیریه در حال حاضر با مشکل کمبود پزشک روبه رو هستند و باید برنامه‌ریزی شود تا پزشکان و متخصصان در طرح اجازه داشته باشند در بیمارستان‌های خیریه  حداقل هفته‌ای یک روز خدمت کنند. در اکثر مواقع پزشکان طرحی به مناطق بدون امکانات پزشکی به روز،  فرستاده می‌شود و در نتیجه بعد از چند سال آموخته‌های خود را فراموش می‌کنند چون امکانات و تجهیزات مناسب در اختیار آنان نیست.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس و مدیر سازمان‌های مردم نهاد دانشگاه هم در این نشست گفت: بسیاری از مشکلات خیرین در اجرای پروژه‌ها و امور خیر به دلیل نبود قوانین تسهیل‌کننده است که البته در سالیان گذشته با تعامل مدیران استان، اقدامات خیرین تسهیل شده است.

علی اکبر رامجردی با خطاب قرار دادن استاندار ادامه داد: همفکری، سوابق و دامنه ارتباطات امیری مطمئناً در پیگیری تصویب قوانین در راستای تسهیل و تصریح کارهای خیریه تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha