• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403080603904
  • خبرنگار : 71963

توسط متخصصان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف انجام شد

اجرای فرآیند زمان‌‏سنجی و شبیه‏‌سازی خطوط تولید، به منظور افزایش بهره‌‏وری در کارخانه‏‌های تولید قطعات خودرو

اجرای فرآیند زمان‌‏سنجی و شبیه‏‌سازی خطوط تولید، به منظور افزایش بهره‌‏وری در کارخانه‏‌های تولید قطعات خودرو

کارشناسان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، با اجرای فرآیند زمان‌‏سنجی و شبیه‌‏سازی خطوط تولید، در کارخانه‌‏های تولید قطعات خودرو، ضمن تعیین زمان استاندارد فعالیت‌‏های تولید با انجام شبیه‌‏سازی خطوط، به افزایش بهره‌‏وری در این شرکت‌‏ها یاری رساندند.

به گزارش ایسنا، رضا پویا، مدیر مرکز تحقیقات مدیریت و نوآوری، زمان‌سنجی را یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی تولید معرفی کردند که به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند زمان‌های استاندارد برای انجام فعالیت‌های مختلف تولید یک محصول را تعیین نمایند.

وی با تاکید بر این نکته که زمان‌سنجی امکان برنامه‏‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع تولید، خصوصا منابع انسانی را تسهیل می‌‏‌نماید. همچنین با استفاده از ابزار  شبیه‌‏سازی و با دریافت اطلاعات زمان‌سنجی می‏توان سناریوهای مختلف خطوط تولید را  بررسی و سناریوی بهینه را پیشنهاد داد. به عبارت دیگر ایجاد مدل شبیه‌‏سازی هم به منزله ابزار تحلیلی برای پیش‏بینی تاثیر تغییرات سیستم‌های موجود و هم به عنوان ابزار تحلیلی برای پیش‌بینی عملکرد سیستم جدید مورد استفاده قرار می‏گیرد. برخی از خروجی‌‏های شبیه‏‌سازی عبارتست از:

نمایش وضعیت تولید ایستگاه‌های کاری در خطوط مونتاژ
پایش وضعیت موجودی قطعات در ایستگاه‏‌های کاری
تحلیل زمان تولید هر ایستگاه کاری در تکرار بالا
ایجاد سناریوهای کاربردی در مدل و تحلیل هر سناریو

گفتنی است؛ این پروژه در یکی از شرکت‌های تولید قطعات خودرو( مجموعه عظام)، در بازه زمانی دی‌ماه ۱۴۰۲ الی اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط متخصصین گروه مهندسی صنایع سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به انجام رسیده است.  

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها جهت هماهنگی و بهره‌‏مندی از این خدمات تخصصی می‏توانند به  منظور ارتباط با کارشناسان جهاددانشگاهی با شماره های ۶۷۶۴۱۴۲۷ و ۶۷۶۴۱۲۹۲ تماس حاصل نموده و یا به آدرس پایگاه اینترنتی سازمان به آدرس www.jdsharif.ac.ir   مراجعه نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha