• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080603807
  • خبرنگار : 71516

با برجای گذاشتن تعدادی شهید و ویرانی‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی از بیمارستان کمال عدوان عقب‌نشینی کرد

ارتش رژیم صهیونیستی از بیمارستان کمال عدوان عقب‌نشینی کرد

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه پس از هجوم روز جمعه به بیمارستان کمال عدوان به عنوان بخشی از روند نسل کشی و پاکسازی قومی که به مدت ۲۲ روز ادامه دارد، از این بیمارستان در شمال نوار غزه عقب‌نشینی کرد و شماری شهید فلسطینی و ویرانی‌های گسترده در داخل و خارج بیمارستان بر جای گذاشت.

به گزارش ایسنا، شاهدان عینی گفتند که ارتش رژیم صهیونیستی از بیمارستان کمال عدوان عقب‌نشینی کرد در حالیکه «پس از حمله روز جمعه به بیمارستان مذکور شهدای فلسطینی را بر جا گذاشت و تخریب‌های گسترده‌ای در داخل و خارج آن وارد کرد».

شاهدان افزودند که ارتش اسرائیل قبل از عقب‌نشینی از منطقه، خانه‌ها و اموال فلسطینی‌ها را در مجاورت بیمارستان کمال عدوان «تخریب کرد و سوزاند».

بیمارستان کمال عدوان

آنها ادامه دادند که در بیمارستان، بیماران، مجروحان و آواره‌های فلسطینی وجود داشتند که در جریان یورش ارتش اسرائیل به آن، ۲ روز بدون دارو، غذا و آب باقی ماندند.

شاهدان خاطرنشان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی دیوارهای بیمارستان کمال عدوان و چادرهای آوارگان داخل و اطراف آن را قبل از هجوم به آن تخریب کرد و گلوله‌هایی را به داخل حیاط آن پرتاب کرد.

وزارت بهداشت غزه پیش از این اعلام کرده بود نیروهای رژیم صهیونیستی ده‌ها تن از کارکنان و برخی بیماران را در داخل بیمارستان بازداشت کردند.

جمعه مسؤولان وزارت بهداشت غزه از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به این بیمارستان خبر داده بودند.

وزارت بهداشت غزه ویدیوهایی را از خسارت‌های وارد شده به ساختمان‌های این بیمارستان بعد از عقب نشینی نیروهای اسرائیلی منتشر کرد.

منابع فلسطینی اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی دست کم ۴۴ تن از تیم پزشکی این بیمارستان را بازداشت کردند اما بعدا ۱۴ تن از آنها از جمله مدیر بیمارستان را آزاد کردند.

جمعه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد عملیاتی را در منطقه بیمارستان کمال عدوان بر اساس داده‌های اطلاعاتی درباره وجود نیروهای مسلح حماس و زیرساخت آنها در این منطقه انجام داده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد حملات رژیم صهیونیستی به شهرک‌های جبالیا، بیت حانون و بیت لاهیا در شمال غزه تاکنون منجر به شهادت حدود ۸۰۰ تن ظرف سه هفته حملات مستمر شده است.

طبق گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است نیروهایش برای از بین بردن نیروهای حماس که مجددا در حال بازیابی قدرت خود در شمال نوار غزه هستند به این منطقه بازگشتند.

این در حالی است که در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها، در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه ۱۰ تن شهید شدند. خودروهای رژیم صهیونیستی تعدادی از منازل شمال نوار غزه را منهدم کردند.

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد: در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه ۴۰ تن شهید و بیش از ۸۰ تن زخمی شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل سیستم درمان در شمال نوار غزه را برای قتل تعداد بیشتری از شهروندان از کار انداخته است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: وضعیت شمال نوار غزه بسیار سخت است.

این وزارتخانه تاکید کرد که از سرنوشت ۳۰۰ تن از کادر پزشکی در بیمارستان کمال عدوان که رژیم اشغالگر مسؤولیت جان آنها را بر عهده دارد، خبر ندارد.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: ما از جهان می‌خواهیم برای نجات جان شهروندان در شمال نوار غزه قبل از اینکه زمان از دست برود، وارد مداخله شود.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی پایگاهی را در شرق جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار داد.

در عین حال رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شمال غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه صلاح الدین در شهر غزه نیز یک تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی همچنین شهر رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه همچنین ۲ پناهگاه در استان شمالی نوار غزه را بمباران کرد که برای بیست و دومین روز متوالی مورد نسل کشی و پاکسازی قومی قرار دارد که منجر به شهادت ۲ فلسطینی شد.

شاهدان عینی گزارش دادند که بمباران رژیم صهیونیستی در مجاورت مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه آوارگان جبالیا که به دلیل نسل کشی به پناهگاه تبدیل شده منجر به شهادت ۲ فلسطینی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha